#izbori2017

Baš su me mnogi povukloi za živac ovih dana. A lepo sam rekla da neću politički, jer od politike ne živim. I da budem iskrena: svejedno mi je ko je na vlasti u poslovnom smislu. Bili su i oni pre njih, pa se radilo. Sad su ovi, pa se radi. Kako bih vam rekla:

ako neko želi da radi – neće mu prepreka biti vlast.

No, da se vratim na temu:

u nas ljudi brkaju državu sa licima na vlasti. Da se razumemo: poštujem institucije. Može meni da se (ne)sviđa koliko god hoću onaj ko je zaseo na ministarsko mesto, ali to je samo moj intimni osećaj. Mi smo demokratsko društvo. Većina bira. Otpozdravljam većinski izbor. Simple as that.

Nije demokratija samo kad moj kandidat pobedi i nije država samo kad je on na vlasti (a čekam da se taj neki moj kandidat pojavi godinama i još ga nisam dočekala – da se i to razumemo). Ponavljam se: poštujem odluku većine.

Sad ću vam objasniti zašto sam ‘beli glas’ godinama. Spremna sam, kao i xyz puta do sad, da iskuliram sve one koji će da mi objasne kako ja svojim poništavanjem direktno glasam za ovo i ono i štetim ovome i onome. Al’ kako sam lajava, ja ću da lanem (a odavno nisam).

Molim vas, objasnite mi kako se suštinski razlikuju partije? Ovi su kao levi, ovi kao desni, centar kao šatro imamo… Svi oni se zalažu za:

  • put u EU
  • dobri odnosi sa Rusijom
  • da Kosovo ostane u okviru Srbije
  • da pristignu investitori

Razlika je samo što neki propagiraju lgbt brakove, a drugi ne. A i ovi što ih propagiraju rade to zato što se to očekuje od njih zbog liberalnije provenijencije, a ne zato što bi se zaista zalagali za njih i blablabla…

Pogledamo li predsedničke kandidate, i tu je isto. Uzimam za primer Vučića, Jankovića, Jeremića i Belog.

U čemu je razlika među njima?

U retorici. I stranačkoj pripadnosti. Je l’ se svi zalažu za KiM u Sbiji? Zalažu se. Je l’ se svi zalažu za put u EU? Zalažu se. Je l’ bi svi da ostnemo sa Mother Russia u dobrim odnosima? Bi. Pa, u čemu je razlika!? U retorici.

E, vidite, drage moje i dragi moji: ja ne glasam za retoriku. Ja glasam za program. Ovde sva 4 kandidata imaju, praktično, isti program. I? Za koga od njih da glasam? Za najglasnijeg? Najubedljivijeg? Najpristojnijeg? Najblesavijeg?

Što bi rekli Ameri: fala, al’ neka fala.

Ja bih jednog razumnog kandidata, koji bi se razlikovao od drugih. Koji ne bi imao potrebu da pokazuje koliko su drugi kandidati loši, a on dobar; već da izađe sa programom i kaže potrudiću se da to i to i to i to i to sprovedem u delo.

Jedan bi da uvede pristojnost. To se ne uči po školama, to se nosi iz kuće. Drugom propalo da bude preCednik sveta, pa bi bar da bude utešni šreCednik Srbije. Treći tera cirkus po Srbiji. Četvrti se sprda sa hejterima… C’MON!

Godinama trubim da među političkim strankama i pokretima nema razlike. Različit je samo taj odnos sa javnošću. I, sem toga, kukate na SNS vlast u Bgu npr., a većinski je čine isti oni iz prethodne garniture, samo tad su bili demokrate. Slično je i u Kragujevcu. Politika je odavno dobar biznis i neki su se lepo snašli u njemu.

Posebno ću se osvrnuti na Belog. Ako vi mislite da se stvari u životu tek tako, slučajno dese – u zabludi ste. Uopšte ne ulazim u to da l’ je on nečiji i ko ga podržava i ko i da l’ finansira, nego na njegovo iznenadno pojavljivanje na političkoj sceni. Naročito u politici nema slučaja. Da, pojavio se na lokalu. Da, oduvao je na lokalu. Je l’ vi stvarno mislite da se on jedno jutro probudio i pozvao ekipu da se zajebavaju? Glavu na panj da je to bila dobro pripremljena i osmišljena kampanja, sa jako dobrim marketinškim pristupom. Isto je i sad. Ima odličan marketing. I taj njegov on i offline presence se ne dešava tek tako, slučajno, trust me.

Meni je ova kampanja zanimljiva iz višće razloga:

  • čekam da dođe najprljaviji deo, čisto da vidim koliko nisko možemo još da padnemo
  • šta nam sledeće spremaju marketing magovi iz timova
  • i ko će da pobedi

Spremila sam kokice.

I još nešto:

u 5 banki da će sadašnji premijer da pobedi. Nisam samo sigurna da l’ u prvom il’ u drugom krugu. Zašto sam tako sigurna u to? Zato što van svojih mehura i nemate predstavu kako funkcionišu drugi mehuri, vama nesvojstveni

Ajpatako.

 

 

2 thoughts on “#izbori2017

  1. U načelu se slažem sa vašim načinom razmišljanja, ali bih izneo par komentara na tekst.

    U demokratiji treba poštovati odluku većine. Zato mi se nekad ne dopadaju izjave koje napadaju taj legitimitet (ne verujem da su krađe toliko velike da promene suštinski odnos). Međutim, nije svejedno ko je na vlasti. Izvršna vlast može direktno da utiče na privrednu svojim izborom primene zakona ili subvencija i time usmerava. Zakonodavna može skoro bilo šta da promeni u funkcionisanju države. Znam, retko se dešava, ali posledice mogu biti katastrofalne. Takođe, imaju uticaj na medije, a time nekad i neposredan uticaj na privatne kompanije (nedavni primer Trumpa i akcija Nordstroma).

    Glavni deo kampanje većine kandidata jeste isti. Prava seksualnih manjina smatram odlilčnim lakmus papirom (mada ne jedinim). Čak me neki sve više odbijaju, što se duže reklamiraju, što mi deluje nelogično (osim da u sumi privlače sve više). Trenutno istražujem sve kandidate, iako sam na početku mislio da znam za koga ću glasati. Ne razumem kako neko odluči za koga, bez da je istražio opcije (ovo mi je stav za sve u životu). Ne oduzima to toliko vremena, ali me deluje da to nije popularna opcija, mada se nadam da možda postane. Imam samo jedne izbore iza sebe, možda se to iskustsvo stiče s godinama. Veruje, možda naivno da Beli nema zadnje namere za ovu kandidaturu (mada nisam siguran da bih ipak glasao za njega).

    Kandidata u kojeg bih verovao našao nisam.

    No, svako ima pravo da glasa kako god poželi. Da baca kockicu pre nego zaokruži i njegov glas je jednako važan (mada bih voleo da nekako skoro svi glasaju, no to je druga priča).

    Slažem se da premijer ima najveće šanse, mada ne bih lično želeo. Ali svakako, smatram da je bolje da predsednik bude iz druge stranke od vladajuće većine. Manje su šanse da sarađuju na štetu većine (iz teorije igara).

    Ovo je na kraju postalo moje “sito za misli”, a ne pravi komentar. Nemojte zameriti, sad mi deluje da nema potrebe za odgovorom.

    Sve najbolje 🙂

    P.S. Sad sam video CC licencu, svaka čast!

Comment

