FB live stream i čemu to služi?

Sjajni ljude naprave sjajne stvari. Zašto je to tako – ne znam. Jedni tvrde da je do zvezda, drugi do sudbine, treći… Ja ne tvrdim ništa, prosto živim i uživam u trenucima. Srećna sam što sam bila deo jednog sjajnog eksperimenta, koji je uspeo, i sama ta činjenica mi je dovoljna da narednih mesec dana imam kez oko glave.

O čemu se radi?

Skoro se pojavila mogućnost na FBu za live stream. Taj live stream je doneo mini revoluciju u prenosima uživo. Za razliku od Periscope-a, ne traži neku veliku brzinu neta… Jednostavniji je za upotrebu i, da se ne lažemo, ima veći reach (doseg do ljudi), jer je najviše ljudi upravo na FBu. Razumem da većina ljudi neće shvatiti šta je to FB uradio, ali verujte na reč – ZAISTA JE REVOLUCIONARNO!

U Digitizeru smo se baš posvetili ovoj temi.

Od kad se ova opcija pojavila tražili smo dobar način da je istestiramo, ali nikako da nam se slože sve kockice. Mogli smo da probamo na mom projektu o roditeljstvu, ali nekako nam to nije bilo to… I onda se čujem sa Mićom…

Za one koji ne znaju ko je Mića, malo pojašnjenje:

Miroslav Miletić je ime našeg novinarstva. Čovek koji ima sjajnu karijeru, živi i radi u Kragujevcu. On je jedan pozitivac! Kod njega mi je fascinantno to što je uvek spreman za novitete, a negde ih i sam kreira. Na primer, sa ekipom sjajnih muzičara pokrenuo je, kako ga je sam nazvao, operetsko-kabaretski-oratorijum. Ovom formom je razbio ‘formu pozorišta’. Na poslednjoj predstavi je razbio sopstvenu formu vraćajaći se prvobitnoj formi…

12994528_10208600164978301_4018140037770732339_n

 

 

I tako odem sa Mićom na kafu… Svrha kafe je bila da ‘animiramo’ moje tviteraše (kao da on sam nije faca na Twitteru prim. aut.), jer se bavim ‘tom nekom digitalom’… Počnemo da većamo kako ćemo to sa Periscope-om da izvedemo: kakav je plan predstave, kada ćemo da radimo uključenja, kada da se približim pozornici, kada će da se obrati tviterašima i na koji način… I negde u tim pregovorima bubnem

A da idemo i live uključenja na FB!?

Objasnim Mići šta je to FB uveo kao novinu i pitam ga da li bi probao. Pristao je odmah! Javim Mladenu da konačno imamo sjajan test primerak, Narednog dana, u ponedeljak 11.04.2016., upisali smo Kragujevac u digitalnu istoriju Srbije.

11215164_10208600364903299_1866822745920609307_n

Neka ostane upamćeno da je prvi livestream na FBu jedne predstave krenuo baš iz Kragujevca. Kragujevac je u mnogo čemu kroz istoriju bio prvi, pa mi je posebno drago što je i u ovome prvi.

Iskrena da budem, bilo mi je jako teško da streamujem. Mića i ekipa su maestralni i bilo mi je jako teško da se uzdržavam od smeha, da mi se ne bi ruka zatresla… Pošto je livestream rađen uz pomoć mobilnog neta, dešavale su se manje diskonekcije tokom streama, ali je prošlo sve oki. Zadovoljni smo i odzivom ljudi koji su pratili uključenja i, da ne budem skromna, izazvali smo veliko interesovanje u čaršiji, a i šire.

Odziv na Twitteru je bio, takođe, odličan, ali Periscope je već ‘provaljena’ fora.

Cfx0C6rW4AQ_DUh.jpg large

Želim da vam kažem da nove tehnologije donose i novu percepciju umetnosti. Nove tehnologije donose novu percepciju stvarnosti. Mića je sa ekipom prilagodio predstavu i korisnicima društvenih mreža. Interakcija je bila višeslojna. Mi smo se trudili da to na najbolji mogući način iskoristimo za buzz na mrežama. I to smo postigli…

Predstavili smo ljudima budućnost sada. Nema boljeg osećaja, verujte… 🙂

 

One thought on “FB live stream i čemu to služi?

Comment

