Mogu ja to sama ili da li sam feministkinja

Često se sretnem sa pitanjem

A ti si sigurno feministkinja?

Nikad nisam shvatila šta time pitalac hoće da postigne. Da me omalovaži? Da me uvredi? Da…?

Mislim da svi zaslužuju ista prava, ma koje nacionalnosti, veroispovesti ili pola bili.

Ako to znači feminizam – onda jesam.

Nisam u fazonu da sve mogu sama. Međutim, istina je da SVE MORAM SAMA! Zato što ako ja ne uradim – nema ko drugi. Tako mi se u životu zalomilo. Jebigica. I baš zbog toga pišem ovaj post. Nije to što sam razočarana u ljude, velika sam devojčica, znam da svako juri za svojim interesom. Dođeš mi – dođem ti. Samo ne znam, šire gledano, dokle ćemo dogurati sa ovim stavom.

Danas mi se desio pičvajz sa odvodom. Zaledilo. I ja sam shvatila da od prepunog imenika nemam koga da pozovem. Nemam nikoga koga mogu da pozovem da dođe hitno i da mi pomogne. Mogla sam k’o blesava da vrtim telefone i da čujem unapred poznate izgovore. Najslađi od svih izgovora mi je onaj

hajde, sutra ćemo to da završimo.

Neka sutra čekam već 2-3 godine, al’ nikako da mi svanu. Odavno sam naučila da ako ne možeš na sebe da se osloniš, ako ne možeš sam, onda si u velikom problemu. I nije mi bio problem da otpušavam odvode sajlom. A u te odvode (za ove neuke da objasnim šta su) ide sve: kad perete sudove, kad koristite wc šolju, kad se tuširate, sve što voda odnese – dođe u odvod (saSte nešto novo naučili, dakleM – edukativan blog). Otpušila sam sama. Jeste da bi trajalo upola kraće da sam ja drljala jednu šahtu, a neko drugi drugu, al’ nema veze – mogu/moram ja to sama.

Ceo dan sam lopatala dvorište i oko dvorišta – dakle ulicu. Sve komšije su. Al’ se nijedan komšija ne seti da očisti oko kontejnera. Još je neki debil il’ debilka (da budem rodnosenzitivna) ostavio otvoren kontejner da sneg laganica pada u njega. To gde će ostali da bace đubre – tom entitetu nije problem. Jebe mu se, on je svoje bacio, ostali – jeptese. Odem do kontejnera, zatvorim ga, očistim, krenem da čistim oko njega, a ovi što čiste do kapije me gledaju k’o da sam s uma sišla. Ko zna – možda i jesam. Zato što ova budala, koja sad ovo piše, nije kao imenik iz njenog fona. Nije uopšte. Jebe u sebi sebi sve po spisku, al’ kad je neko nešto zamoli, ona se iscima, ako nema vremena – nađe ga i pomogne. Ova budala se danas jebavala oko kontejnera, iako maže 3x dnevno BenGay, jer je leđa otkidaju.

Ova budala misli da svet možemo promeniti samo ako sprovodimo u delo ono što nam je životni moto.

Večeras sam htela da vrištim iz sveg glasa. Bila sam besna. Bilo mi je muka od svih tih ljudi za koje znam da mi ne bi pomogli, a koji s punim pravom očekuju da im pomognem kad im zapne… Deca čekaju tuširanje, pa večeru, a ja se jebavam sa šahtama, jer ako ih ne otpušim – nema tuširanja. A mora da ga bude. Za klince mora sve da bude. I ono što ne može – za njih mora da bude. Oni su MojUniverzum. Za njih i zbog njih sve. I pomislim na njih. I otpušim. Istuširam ih. Nahranim. Spakujem u krevet. Uzmem telefon. Izbrišem sve ‘prijateljske kontakte’. Moji poznanici znaju da se ne javljam na nepoznate brojeve. Od sad imam puno nepoznatih brojeva. Sve što osećam je jedno veliko olakšanje. Nekad zaista treba okrenuti novi list. Krenuti dalje. Stvarno si budala kad si vazda tu za nekog ko nije tu za tebe. Oukej je biti idealista, ali nije oukej biti budala. Ove godine neću da sam budala.

I da se vratim na početno pitanje:

A ti si feministkinja?

Cepam drva. Menjam česme/osigurače. Odleđavam česme i odvode. Otpušavam ih. Popravljam sve po kući. Menjam crepove na kući. Kosim travu. Čistim sneg. Malterišem. Krečim.

I da nisam – jesam.

Moram.

 

5 thoughts on “Mogu ja to sama ili da li sam feministkinja

  1. E pa i nasmija me, odličan tekst. Svakome od nas se to desilo ili dešava, mnogo je onih na koje mislimo da možemo da računamo, ali ostane na mišlju, i svaka čast na brisci, i ja se puno puta zapitam da li su mi svi ti kontakti potrebni, kad ja njima nisam.

Comment

