Rewind…

Da li je taj jedan dan uvek poseban? Dan kad se rodimo i dan kad umremo? Da li je  konačan odgovor 42? Da li je zaista sve tako besmisleno? Nemoguće da je suština 42…

Na današnji dan… Na današnji dan je moj ćale preminuo. Neko na takav dan ode na grob, neko u crkvu… Ja u kafanu. Znate onu našu legendarnu kafanu u Kragujevcu. Kafanu u koju je moja generacija odvođena od malena; pa, kad smo odrasli vukli u nju matorce da im kažemo ‘bitne stvari’. Na primer, prva ljubav ili prva cigareta ili prvi kec… Balkan.

Ironija je da je preko puta ove kafane saborna crkva. Ne znam zašto mi je to ironično danas. Jednostavno jeste. Što se mog ćaleta ticalo, Kragujevac je imao samo ovu kafanu; a uvek je bolje bilo otići u kafanu, no u crkvu. Što se mene tiče – Kragujevac ima samo ovu kafanu i bolje je otići u kafanu, no u crkvu.

Svako se bori sa stvarima kako ume. Ja pisanjem.  Razmišljam šta bih ćaletu sad rekla da sedi pored mene. Kontam da bismo se opet prepirali oko muzike. On bi rekao da sam šušumiga i da nemam pojma i da slušam neke limunade i da sam počela da matorim, jer izbegavam nov zvuk. Ja njemu da se uzalud bori da bude momčić, jer je činjenica da je uveliko deda…

Jebi ga. Nema ga. I ja nemam šta da kažem. Sedim ovde i kucam. Pričam u etar.

Da li nam na koncu ostane samo pričanje u prazno?

Život su počeci i krajevi. Krajevi i počeci.

Neke stvari volim da delim sama sa sobom, iako se čini da ih delim sa čitavim svetom. Mnogo toga se čini, ali nije onako kako na prvi pogled izgleda.

Nije bitan samo ovaj dan. Setim ga se i svakog 1. maja. I 31. marta.  I svaki dan. Bukvalno svaki dan mi misao o njemu protutnji glavom. Samo je danas nekako posebno teško. Zbog svega. Zbog moje nemoći da onda uradim bilo šta. Da sprečim. Da pomognem. Da produžim nešto čemu je došao kraj.

I zato je kafana dobro rešenje.

Rewind…

TeYygQ0aReQRfJXe6TtNCKYR

Comment

