O knjigama i knjigama…

Sajam je knjiga. I to 60. po redu. Svaki sajam knjiga, u krugovima u kojima se krećem, izazove polemiku. Polemišemo o izdavačima, knjigama, piscima… Ovo je prvi sajam (a da pamtim) koji je izazvao potpuno histeriju na mrežama. Polemiše se o knjizi, pa neki kažu da je knjiga, neki da je slikovnica, neki da je ‘nešto’.

GORE MREŽE, BOKTE MAZO!

Neko ovu knjigu kudi, neko hvali; pa i njenog pisca (oprostite mi što ne koristim rodno senzitivni jezik, starijeg sam kova, pa te novotarije teško prihvatam) neko glorifikuje, neko ne… I svako ima mišljenje na tu temu. Ja nemam.

Nemam, jer nisam pročitala knjigu. Pisca iste ne poznajem (srele smo se par puta na nekim eventima i to je sve), pa ni tu nema mesta komentaru. Blog joj ne pratim. Dakle:

NEMAM MIŠLJENJE NA TU TEMU (niti imam ideju da ga imam)!

Na temu ‘jadna naša mladež, upropastiše ih‘ imam samo da izjavim da naša mladež zaista jeste jadna, jer se vaspitava kroz mediokritetske kanale, umesto da roditelji zasuču rukave.

Nego, o nečemu drugom sam htela. Svi pričaju o toj nekoj knjizi, a niko ne reče koju je to knjigu poslednju pročitao.

ŠTA STE ČITALI IZMEĐU DVA SAJMA?

Ne znam kako stoje stvari kod vas, ali u mojoj supkulturi čitamo kao pomahnitali. Kad kažem supkultura, mislim na SciFi i Epic Fantasy fanove. Ne mogu da kažem da sam se proslavila godinom iza sebe, malo me i sramota što je tako, ali život…

Čitala sam:

  • Leva ruka tame – Ursula Le Guin (po nti put!)
  • Hronike Ambera – Roger Zelazny (obnavljanje gradiva po nti put)
  • Autostoperski vodič kroz galaksiju – Daglas Adams (obnavljanje gradiva po nti put)
  • Hronike Dine – Frank Herbert (ne samo obnavljanje gradiva, nego #priceless)
  • WoT – R. Jordan (još se gnjavim sa poslednjim delom, nekako mi Sanderson nije…)
  • Serijal Witcher – Andrzej Sapkowski (zanimljivo zbog slovenske mitologije + igrica)
  • Pod slobodnim Suncem – Franc Fižgnar (pokušavala dugo dugo da dođem do ove knjige!)
  • Misterija Beograda – Srđan Krstić (čekam nastavak i nadam se da će uskoro)
  • Mefisto i Zlatokosa – Srđan Krstić (oba izdanja)
  • Duge noći i crne zastave – Dejan Stojiljković (očekivala sam mnogo više od ove knjige)
  • Muzika tišine – P. Rotfus (ova knjiga me je oduvala!)
  • PR – Aleksandar Ilić (lagano štivo, pročitala sam, jer, priznajem, bila sam žrtva trenda svoje branše; inače, not my cup of tea, al’ nikako)
  • Bratstvo svetog pokrova – Hulija Navaro (niuje mi se nešto dojmila)
  • Ja sam loegenda – R. Matheson
  • Serijal Prvi zakon – J. Abercrombie (upravo čitam)

Protrčalo mi je i par pesnika kroz ruke, mada čitanje pesama mi je, kako bih rekla, rutinska stvar. Pred spavanje uvek pročitam pesmu.

Žao mi je što nemam vremena da se posvetim koliko bih želela čitanju. Nekada sam imala više vremena.

Hoću da vam kažem da zastanete, predahnete, pročitate nešto što vam prija. Prodiskutujete sa ljudima o tome šta ste čitali. Vredi, verujte.

Knjiga je čovekov najbolji drug.

Man’te se knjiga koje nikada nećete pročitati, prosto nije produktivno… 😉

 

One thought on “O knjigama i knjigama…

Comment

