EKSLUZIVNO: SORAJA ULAZI NA FARMU! STANIJA U PANICI!!!!!

Ovo je primer klikabilnog naslova. Navlakuša. Zato što želim nešto jako važno da vam kažem, a nije o reality emisijama, ni o starlatema, već o onome što muči mnoge građane ove zemlje.

Hoću da vam kažem nešto o nasilju.

Nemam običaj da se otvaram, da ogolim neke stvari koje sam ostavila iza sebe. Ovaj put ću da napravim izuzetak. Zato što je tema bitna. Zato što je bitno da pomognete.

Ne znam da li ste ikada bili žrtva nasilja. Ne znam da li znate kako to izgleda. Ja jesam. I sada ću vam ispričati deo moje priče.

U trećem osnovne sam promenila osnovnu školu. Došla sam u razred gde su se svi već znali. Došla sam da živim u kraj, u ulicu, gde su se svi već znali. Došla sam u novu sredinu. Deca me nisu prihvatila.

U ulici su me stalno ćuškali, podsmevali mi se… U školi su već postojale grupice. Imala sam nesreću da uđem ranije u pubertet od drugih devojčica. Negde oko četvrtog razreda. Tad je nastupio haos! Svima je bilo zanimljivo što su meni počele da rastu grudi. Neke devojčice su htele da ih pipnu, da im ih pokažem… Dečaci su me ogovarali iza leđe (hvala nebesima, bar oni nisu nasrtali!!!). Iz nekog razloga sam se plašila da kažem roditeljima, jer sam mislila da je njima samo bitno da nižem petice. Nisam imala nikoga s kime bih mogla da popričam. U vreme kad sam ja bila četvrti osnovne, nije bilo popularno pričati sa školskim psihologom. Šta više, pedagoga i psihologa nije ni interesovalo više-manje šta se deci dešava.

Bila sam sama. Bila sam sama u agoniji.

Možda bi me i fizički zlostavljali, ali sam išla na karate, pa sam jednom jednog klipetu pošteno izdevetala na terenu za rukomet… Valjda je to bilo dovoljno da me u tom smislu ne diraju.

Povukla sam se u sebe.

Onda je došla srednja škola u kojoj bi mi možda bilo i ok, da nisam vukla traumu iz osnovne, pa sam se preventivno uklanjala s puta drugima. Vidite, ja do kraja faksa nisam bila svesna da imam problem…

Kad te neko kinji, onda postaneš destruktivan, ali i autodestruktivan. Tako sam ja postala TheMaster u destrukciji i autodestrukciji… Nije mi ni sad opušteno da pišem na ovu temu, ali se teram. Provela sam poveći period života usamljena, jer se nije našao niko da kad sam imala 9 godina kaže ‘drugarima’ da to što rade nije ok. Šta više, da je nedopustivo.

Danas su oblici vršnjačkog nasilja podjednako surovi kao što su bili i u ‘moje vreme’. Samo za razliku od ‘mog vremena’, hvala nebesima, danas niko to ne smatra normalnom pojavom, već problemom koji bi trebalo rešiti.

Postoji jedno udruženje, zove se NASILJE NEMA OPRAVDANJE, i zbog njih pišem ovaj tekst. Ovi sjajni ljudi se bave borbom protiv nasilja. Između ostalog, i borbom protiv vršnjačkog nasilja. Pišem ovaj tekst zato što im i na ovaj način pružam podršku.

Ja vas molim da odete na njihov sajt http://www.nasiljenemaopravdanja.org/ i pogledate šta oni to rade. Da naučite. Da podržite. Da se uključite.

Eto, samo to vas iskreno molim.

Iza njih je akcija #ZalepiDaProdje o kojoj ste čitali u medijima. Smatram svojom obavezom da pomognem ovim sjajnim devojkama i momcima. Ako ništa drugo, a ono da neka druga devojčica ne prođe agoniju koju sam ja prošla. A koju nisam morala da prođem. I koju ne bih prošla samo da se našao neko ko bi rekao da to nije ok.

Ako ćutiš – odobravaš. Nema drugo. Nema treće.

 

Note:

Ne znam dali je ovo Soraja na slici koja stoji u blogu. Google kaže da jeste, a izvor slike je kurir.rs, pa ako im zasmeta što sam preuzela njihovu sliku da navučem ljude da pročitaju za mene veoma važan tekst na temu nasilja – ja ću je ukloniti.

3 thoughts on “EKSLUZIVNO: SORAJA ULAZI NA FARMU! STANIJA U PANICI!!!!!

Comment

