Kako naći dobru trgovinu?

Pričam pre neki dan sa par keva. Nekima deca starija od moje, nekima još uvek bebe. I pričamo tako. Pričamo koliko je teško naći dobru trgovinu. Onu koja zna da ceni kupca. Sad, nama sa većim klincima kupovina i nije toliki problem, ali kad su mali ume da bude pakao. Tako sve i dan danas idemo u DM. Zašto DM? Zato što kad su mi se klinci rodili dobila sam od njih vaučere za pelene i mesečne knjižice do njihove navršene godine da kupujem bebeće proizvode. E, sad, vi ne znate koliko to znači kad imate blizance. Sve što je potrebno bebi, pa puta dva. Znate koliki je to trošak? A i popusti su bili pozamašni, da se ne lažemo.

Isto tako sam uvek uzimala Pampers, jer su deo novca odvajali za Unicef i za mene nije postojao drugi brend pelena. Kako da vam kažem, ja neke stvari radim iz uverenja, iz srca. I zato je Pampers uvek bio izbor.

Zato što sam znala da deo novca koji izdvajam za pelene ide tamo gde želim da ode – da pomogne deci.

I pričamo tako i stignemo do praška za veš. Koji prašak za veš je najbolji za bebu? I pade knjiga na dva slova: Chicco i Felce Azzurra. Da budem precizna – Coccolino. I tu počnem da se smejem. Al’ ono, smeh na sav glas. Prirodno, pitaju me šta mi je.

Kažem im da mi nedostaje jedna parfimerija u Kragujevcu i da uvek kad sam u Beogradu (a gađam uvek prvi ili treći vikend u mesecu, objasniću kasnije zašto) odem i poharam je. Da ironija bude veće, jedan kraći period je moja firma sarađivala sa ovim lancem parfimerija (više ne sarađujemo), pa sve i da sam htela da je preporučim nekome kao dobru trgovinu – bilo mi nekako neukusno. Znate, da se ne protumači da sad i privatno promovišem klijenta. Sad mi je oukej, jer me apsolutno ništa, osim dugogodišnjeg poverenja u njih, ne vezuje, a stvarno je vredno pomena.

Dakle, pričam o lancu parfimerija Diva. I verovali ili ne, oni su uvoznici kompletnog Felce programa za Srbiju. Znači, sve ono što kupujemo po drugim parfimerijama i drogerijama dolazi od njih. Prirodno, kod njih je najjeftinije pazariti. E, sad, oni su ekskluzivni uvoznici i još nekih proizvoda koji su pravljeni isključivo za tržište Zapadne Evrope. Znači, nema ono na deklaraciji SouthEastern Europe. Koliko god pričali da nema razlike u kvalitetu – ima je. Imaju oni tu još puno brendova (Cleo, Dixon, Angelica, Velve…), al’ nisam htela o tome, već o poštovanju kupca. Mene kao kupca.

Niko ne voli da daje keš tek tako. Hoću reći, volim da kupujem u humanizovanim uslovima. Da na neki način osetim da je tom nekom tamo vlasniku stalo do mene kao kupca, kao osobe. Da poštuje što mu ostavljam teško zarađeni novac. E, takav osećaj imam u Divi. Da im je zaista stalo da zadrže i ponude kupcu više.

Na primer, tamo sam na sniženju od 15% uzela Deep Red (a što se mene tiče to je jedini parfem na ovome svetu) + je kod njih bila cena najniža i bez popusta. Oni su mi super, jer nude i mesečne popuste na neke od proizvoda iz asortimana čiji su uvoznici, ali, paz’te sad ovo:

svake prve i treće subote u mesecu daju popust i na ceo asortiman u iznosu od 15%!

Naravno, imaju i proizvode koje imaju i sve ostale parfimerije i bukvalno je sve na sniženju od 15%. Parfimerija Diva ima ih po celom Bgdu i Zemunu.

Pogađate: ovog vikienda idem za Bgd i u planu mi je da u subotu banem kod njih. Gde su konkretno i šta je na akciji možete da vidite na njihovom FB pageu.

Takođe, kao primer dobre prakse moram da navedem i apoteku u komšiluku kod mene, ovde u KGu. Nju drži teta Danka i zove se jednostavno ‘Apoteka’. Teta Danka nije kao svi drugi. Ona neće da ti uvali najskuplji proizvod, već onaj koji ti treba, a koji je obično najjeftiniji. Htela sam ja jednom da uzmem onaj kafetin za menstrualne bolove. Kad, teta Danka oštro reče da ne izigravam budalu, da je kafetin kafetin i ako bih da dam 3x više za taj fino upakovani od onog klasično – moj izbor.

Isto imam tako jednu privatnu radnju u komšiluku gde vlasnik uvek svim komšijama izlazi u susret i daje ‘na recku’ kad su u problemu. A uvek kad mu dete uđe u radnju – dobije lilihip.

Hoću da vam kažem da još uvek ima trgovina gde se osećam da neće da me opelješe, gde se odnose prema kupcu na onaj divan, starinski način – sa poštovanjem.

Ima još nekorporativnih mesta, gde se prema tebi odnose kao prema ljudskom biću. Neke firme su velike, neke manje, ali se u njima osećam kao čovek.

Iskreno se nadam da i vi možete da kažete da imate primere dobre prakse u svojoj okolini. Takođe, zamolila bih vas da ostavite komentar i kažete gde u vašem gradu ima sličnih primera. Ideja mi je da se na neki način pomognemo. Naročito molim Kragujevčanke (pošto sam sada, je l’ te, rezident grada Kragujevca) da mi kažu gde i šta. 🙂

Ne bi bilo loše da neko napravi i studiju na ovu temu. A ko zna, možda je ovaj blog početak studije koju napravim uz vašu pomoć. 🙂

Comment

