Kako mi je #pečat došao glave

Rekao bi čovek da je promena prebivališta jedna prosta aktivnost: odeš u MUP sa važećom ličnom kartom, potrebnim dokumentima za maloletna lica, uplatiš 300,00 RSD po osobi Rep. Adm. Taksu i to je to. I taj čovek bi se zeznuo za sve novce, jer Srbija.

Pečat, braćo i sestre, a ne Ustav i Zakoni!

Pa, da počnem sa svojom agoničnom epopejom. Kao što mi je iskustvo nebrojeno puta do sad pokazalo – ne ideš nespreman u institucije državne administracije, jer će se često desiti da bolje poznaješ zakone i ostale trice od onih koji su dužni u zarez i tačku da ih poznaju, tj. od onih koji rade tamo. Tako na zvaničnom sajtu MUPa lepo piše:

Prijavu prebivališta maloletnog lica podnosi roditelj, odnosno staratelj ili drugi zakonski zastupnik na propisanom obrascu, pri čemu je potrebno prilažiti sledeća dokumenta:

  1. važeću ličnu kartu roditelja, odnosno staratelja ili drugog zakonskog zastupnika;
  2. važeću ličnu kartu za maloletno lice starije od 16 godina;
  3. izvod iz matične knjige rođenih ;za maloletno lice mlađe od 16 godina, kao i za maloletno lice starije od 16 godina koje nema važeću ličnu kartu;
  4. ukoliko su roditelji razvedeni i primerak pravnosnažne presude o razvodu braka, iz koje se vidi kojem od roditelja je maloletno lice povereno na čuvanje, staranje i vaspitanje;
  5. dokaz o uplaćenoj naknadi na ime Republičke administrativne takse za prijavu prebivališta.

Ukoliko roditelji nemaju istu adresu stanovanja, zahtev za prijavu prebivališta podnosi jedan od roditelja uz saglasnost drugog roditelja ili roditelj koji u skladu sa zakonom samostalno vrši roditeljsko pravo.

Detaljno o svemu tome ovde. U Zakonu o prebivalištu i boravištu građana Član 10. jasno kaže, između ostalog i:

Uz prijavu prebivališta za lice mlađe od 16 godina koje ne poseduju ličnu kartu, podnosilac prijave prilaže izvod iz matične knjige rođenih.

Zakon u celosti možete pogledati ovde.

Pitate se verovatno zašto sam se toliko dohvatila maloletnih lica? ZBOG PEČATA! Dakle u ponedeljak, 13.07.2015., skupim dokumentaciju, bivšeg muža i odemo u MUP Kragujevac. Kažu nam tamo gde da uplatimu rep. adm. taksu i odem na šalter Komwercijalne banke u holu MUPa. Da krenem od tog šaltera na kome bi trebalo da rade 2 osobe. E, sad, jedna osoba brlja po papirima, a druga radi na šalteru. Ništa čudno? Ooooo, čudno je. Vidite, taj šalter niej dobio ekskluzivno pravu da bude servis za plaćanje raznoraznih taksi građana, već, kako mi se učinilo, da obaveštava zaposlene u MUPu o: stanju na računu, isplaćuje zarade i slično. Svi zaposleni uz kez kažu da će samo časkom i da žure… Ljudi stoje u podužem redu i plaše se da kažu bilo šta na to ‘časkom’, jer imaju ideju da se zameraju ‘službi’, a ne bahatim zaposlenima koji u radno vreme završavaju privatne poslove. Stignem nekako na red i platim 300,00 RSD po osobi + proviziju Komercijalne banke, što ispadne negde oko 1k RSD. Ok.

Odemo u tu sobicu da izvršimo promenu prebivališta, što bi se reklo: da se registrujemo na novoj adresi, kad:

– Ovi izvodi iz MKR za decu nisu važeći, ne možete da ih prijavite.

– Kako, moliću?

– Lepo, nemaju pečat.

– Zakon kaže da su svi izvodi sa hologramom zauvek važeći, a Vama samo treba uvid u važeće izvode iz MKR.

– Naša interna depeša kaže da za izvode za promenu prebivališta mora da bude uplaćena taksa od 420,00 RSD i da to bude potvrđeno pečatom na njima.

– Molim Vas, pokažite mi Vašu internu depešu.

– Nisam dužna da ti je pokažem! – (to je tenutak kad je teta rešila da mi pokaže gde je kome mesto, pa mi se obratila sa TI k’o da sam sa njom ovce čuvale).

– Znači, Vi kažete da potpuno validni i važeći izvodi iz MKR nisu važeći?

– Da, naša interna depeša ih ne priznaje.

– Kažete da izvodi nisu važeći, je l’ to kažete?

– Ne, nego ih mi ne priznajemo, jer nemaju pečat zbog interne depeše.

Ovi izvodi nisu važeći za MUP:

20150719_104200

Jer, MUP traži (fundamentalno obratite pažnju na tačku 3.):

20150713_120040Ja bih se terala, al’ ex hazbent (uvek je bio sa debljim živcima od mene) me izvuče napolje i reče da izvadimo nove izvode iz MKR u opštini grada Kragujevca, da skratimo agoniju, a da ja posle isterujem pravdu. jeste, u pravu sam, al’ da ne produžavamo agoniju.

Odemo u njeno veličanstvo OPŠTINU! Odemo na šalter, pitamo šta treba, kad nam ženska osoba na šalteru reče:

– Nama je pao sistem i jedva izdajemo izvode i za Kragujevčane iz internog programa. Nemamo vezu sa Beogradom.

– Kad ćete da rešite problem?

– Stvarno ne znam šta da vam kažem.

Utorak 14.07.2015. Sistem je i dalje u padu.

Sreda 15.07.2015. Sistem je i dalje u padu.

Četvrtak 16.07.2015. Sistem je i dalje u padu.

– Kako je moguće da Vam sistem već 4 dana ne radi i da ne radite ništa povodom toga?

– Ja radim samo na šalteru, ne znam ništa o tome!

– Nije Kragujevac grad od 5k stanovnika. Kako je ovo moguće i kad će proraditi sistem?

– Ne znam ja ništa, a ne znam ni šta da Vam kažem kad će da proradi.

– A ko zna da mi kaže?

– Najbolje da odete u susednu opštinu, u Topolu ili Batočinu i izvadite izvode iz MKR.

Iskulira me ženska osoba zaposlena na šalteru samo tako. Ne znam da l’ im je proradio sistem.

Potpuno mi je nezamislivo da neko u gradu od cca 200k stanovnika dozvoli da sistem bude u padu 4+ dana!

To je bezobrazno, bahato i odgovorni neće trpeti ama baš nikakve posledice za bol u *#$%//$ što sistem ne radi!

Ljudi kojima hitno trebaju dokumenta će dodatno bacati na trošak, a to neće niko da im refundira. Ovo odgovara i teti na šalteru, jer se ljudi zadovoljavaju sa ‘sitem je pao’, pa oni slični meni koji pitaju kad će da proradi, šta je problem i slično spadaju u statističku grešku. Svima lepo: dolaze na posao, pije se kafica, ne radi se, a plata neizostavno leže na račun kao da su se tog meseca otkinuli od posla. Molila sam ja i da platimo tu fckn taksu, da lupi pečat, al’ ne može – izvodi moraju da se odštampaju na teritoriji Kragujevca, a ovi koje imam su iz Bgda. Znam da je odvalila nebulozu, al’ ona nije svesna da sam ja svesna. Znam zbog čega ne može da mi lupi pečat. Ali, valjda su navikli da ljudi ili ne poznaju svoja prava ili da se plaše suprotstavljanja onima iza šaltera, jer poznato je da je šalteruša bog i batina.

Šta ću, kud ću, gde ću, iscimam drugara da nas vozi za Batočinu. Ode jedno 1500,00 RSD na prevoz do opštine Batočina. Mi u Opštini Batočina, kad tamo nikakav problem, sve može. ALI – yep, ali. ALI, tamo nešto što se zove GOLD ROAD DOO i što vrši funkciju ‘menjačkih i ostalih poslova’, u prevodu ‘izigrava poštanski šalter’ me obavesti da Batočina naplaćuje i svoju internu taksu od 300,00 RSD + njihova provizija za svaku uplatnicu štampanu na fckn matričnom štampaču.

ALI, TO NIJE SVE!

Još mi uvali ‘ugovor’ aka otcepi papirče sa paragon bloka i kao ugovarača mi upisa sina. Mislila sam da maloletna lica, naročito ona starosti 5 godina ne mogu da potpisuju ikakve ugovore bez saglasnosti, odobrenja i POTPISA zakonskog staratelja, odnosno roditelja. Bonus plus – moj sin NE UME DA PIŠE JOŠ UVEK!!!! Ukazah na to, al’ me ova iskulira. Kliknite na fotke za uvećanje da jasno vidite dokaze o plaćenim dažbinama i ‘ugovoru’.

 

To nešto što se zove GOLD ROAD DOO ima i svoj sajt i možete ga pogledati ovde.

Tako konačno u opštini Batočina dobismo izviode iz MKR koji se razlikuju od naših potpuno ispravnih i važećih, a koje MUP Kragujevac nije priznao zbog njihove interne depeše. Dakle ovo gore u desnom uglu je ‘pečat’:

20150719_104129

Vratimo se za Kragujevac, već dobro izmoždeni i preznojeni, odemo u MUP, kad mi tamo, a ono međutim:

ne može rešenje o porezu, mora vlasnički list za adresu na koju se prijavljujemo!

Trči opet u opštinu, svratim do šaltera da proverim da li im je sistem koji služi za izdavanje izvoda proradio – nije.

Odemo u katastar. Njima radi sistem. Uzmu podatke, tutnu uplatnice i kažu da dok isplaćamo to (što je iznelo približno 1.300,00 RSD – nisam fotkala uplatnice, u onoj ludnici sam i zaboravila i samo želela da što pre završim) biće gotovo. Tako i bi.

Vrtimo se u MUP. Sad je sve u redu. ALI! Ali imamo neobično prezime za srBske pojmove, pa mi decu pogrešno upišu u sistem.

– Molim Vas izmenite prezime, pogrešno ste uneli.

– Nisam. Tako je u sistemu.

– Molim Vas, nemojte me lagati, pre svega, to nije lepo. Da prezime tako ‘stoji u sistemu’ bilo bi odštampano i na izvodima iz MKR, zar ne?

Iznervira se ona, al’ oćuta i izmeni to. Na kraju dobismo i Uverenje o promeni prebivališta za klince.

Znači, u Srbiji je i promena prebivališta agonija. Tako jednostavan proces ne može da prođe bez stresa, gubljenja vremena i novca.

Nisam pravnik, pa molim one koji jesu, da mi objasne sledeće:

kako to interna depeša možed a ne bude u skladu sa zakonom? Ako u Zakonu o promeni prebivališta lepo piše da su potrebni samo validni izvodi iz MKR za maloletna lica, a nigde ni reči o plaćanju takse od 420,00 RSD, kako interna depeša može da poništi zakon i da važeće izvode iz MKR proglasi nevažećim!? Pri tom, nigde ni na zvaničnom sajtu MUPa ne piše ništa o ovoj taksi – samo da su izvodi iz MKR v a l i d n i.

I tako se naša agonija završi. Zbog silnih neplaniranih troškova (putovanje u drugu opštinu, razne takse i slično), ostadoh kraća za skoro čitavih 7k RSD. To što sam stalno kasnila na posao, a ex hazbent bio sprečen da radi u potpunosti, jer je morao da visi u Kragujevcu par dana (a on kao preduzetnik zavisi samo od svog rada, te mesečno obezbeđuje plate i ovima u pomenutim administracijama, kao i ja i ti i svi mi ostali koji nismo odabrali ‘državni posao’ kao profesiju u životu), to neće niko da nam refundira i nadoknadi, al’ će nepogrešivo na kraju meseca da nam ispostave račun.

Od svega, najneverovatnije mi je da opština KG ima sistem u padu već 4 dana zbog izostanka neta (ne znam šta bi drugo moglo da bude, ipak sam neki vajni ITjevac, pa ako sve okolne opštine ‘imaju vezu sa Bgdom’, a samo Kg nema – onda je garant internet u problemu). To mi je neverovatnije čak i od nepriznavanja važećih izvoda iz MKR, jer kontam da je državna kasa prazna, pa razumem razlog što nas šišaju dodatnim uplatama.

Nama će biti bolje kad zaposleni u državnoj administraciji shvate da nisu bogovi na svojim šalterskim i ostalim mestima, nego da smo im mi, oni sa druge strane, poslodavci. Biće nam bolje kad shvate da ih MI plaćamo, a da je elementarno vaspitanje kulturno obraćanje, a ne siktanje na stranke.

Zamislite samo kako li izgleda neka komplikovanija procedura od promene prebivališta.

 

 

 

35 thoughts on “Kako mi je #pečat došao glave

  1. NaNa says:

    Nije ni u toj EU sve tako sjajno i bajno. Imaju oni centralni sistem, koji ume i te kako da zakaze.
    Dobijem posao u Nemackoj. U Srbiji dobijem ulaznu vizu na 90 dana i u tih 90 dana moram da sredim vizu(boravisnu i radnu dozvolu)tamo. Odem drugi dan po dolasku u ured za strance i podnesem jedno “25” papira (od tih “25” bar 23 sam vec predala u konzulatu u BG). Predam papire, platim taksu (100€) i kaze mi sluzbenica kako ce stici za 6-8 nedelja. Ok, racunam 2+56=58 i jos mi pretekne 32 dana. Posle cca 8 nedelja odem tamo, da bi saznala da papire koje su trebali da dobiju iz konzulata nisu poslati u moj grad, vec u skroz neki deseti, pa ce oni stici za jedno 2 nedelje. Nedelju dana pred istek moje ulazne vize meni stize mail iz HR sluzbe u firmi kako moram da im dostavim kopiju radne dozvole u suprotnom sledi raskid ugovora. Odem u ured za strance isti dan kad ona ista sluzbenica kaze mi, posto nemamo potvrdu o uplati (btw ne mozete uopste predati zahtev za vizu ako niste platili) idite uplatite i dobicete vizu(sva sreca pa sam sve moguce i nemoguce papire nosala sa sobom svuda a medju njima sam imala original potvrde o uplati). Na moje pitanje, da li je uopste moja viza stigla, ona kaze, da naravno pre neki dan. Btw oba puta kad sam bila tamo pitala sam da li da zovem telefonom, ona mi je rekla da nikako ne zovem, cim stigne viza zvace me. I tako ja par dana pred istek vize dobijem produzenje.
    Zimus sam morala da vadim lk i pasos jer sam menjala prezime – x dana cekanja sa sve onim “pao nam je sistem ne znamo kad ce da proradi”. Pa sam x dana bila bez dokumenata, jer sam i adresu promenila.
    Oni ne shvataju da su oni tu zbog nas, da su lako promenljiva kategorija. Svaka cast izuzecima, ali njih je nazalost jako malo.

  2. Evo iz prve ruke, ali iz Beograda. Od nekog ko je upucen u posao 😉 To sto su vas vratili zbog pecata je van svake pameti! Jedino obrazlozenje koje ja imam je da opstina i MUP imaju neki “interni dogovor” da jedni drugima pune kasu, u BGu vas NIKO zbog toga ne bi vratio.
    Sto se tice dokaza o vlasnistvu, to da ste platili porez, ne pije vodu, morate imati ugovor ili neki drugi dokaz, resenje o kucnom br. i sl.
    Za takve stvari, ja kao neko ko radi kao jedna od omrazenih sluzbenika sirokih narodnih masa :), preporucujem automatsko obracanje sefu. Nije ok da zbig par nadrndanih salterusa svi budemo na losem glasu, a ima nas mnogo koji se svim silama trudimo da pomognemo.
    Sve predstavke upucene na mail, bar u mojoj upravi, budu hitno prosledjene akterima na izjasnjenje i verujte, ne prelazi se preko njih olako.

    • U Bgu nikad nisam imala problema (često se seljakam s poslom na relaciji Bg-Kg uglavnom), zato me je javašluk u Kgu i zaprepastio (ostajem duže ovog puta, pa da ne kršimo zakon, reših da promenimo prebivalište).
      Ne znam na kojoj ste opštini, ali mogu samo najlepše da kažem o ljudima u MUPu, opštini i poreskoj Zvezdara (na Zvezdari nam je gajba).
      Hvala Vam što mi potvrdiste da sam u pravu. Veliko hvala!

    • Fecalitades says:

      Mozda ne zbog pecata, ali zbog starosti izvoda (ne stariji od 6 meseci) ce vas vratiti i kad kupujete kafu u kaficu….

      Jezim se pomisli na drzavnu upravu. Dobili smo drugo dete skoro i opet sam prolazio kroz agoniju papirologije. Najgore od svega je sto radim u ITju i znam kolko to moze da se uprosti samo da neko hoce. Sa sve u zivotu sto vam treba u bilo kojoj drzavnoj ustanovi potreban je samo JMBG. Sve ostalo oni treba da obezbede kroz neki centralni sistem. Treba ti izvod? Bas me briga…procitaj ga iz sistema.. itd..
      Ma uf…
      12 odlazaka u razne institucije (neke dva puta) da bi dobili roditeljski dodatak. I jos jedan gratis, jer nisu poceli da isplacuju pare posle 3 meseca, zato sto su izgubili papir koji sam im doneo. Sva sreca pa smo mogli da izdrzimo, ali sta sa ljudima koji bas nemaju, pa tri meseca bez love, a beba u kuci!!?!?!
      Arghh…opet sam se iznerviro…

      • Po važećem zakonu svi izvodi sa hologramom su važeći zauvek, a baš takve imadoh… Dakle, ne stoji ti primedba.
        A i roditeljski dodatak nije neka cifra (mesečno na 24 meseca cca 30-40 jura), tako da ne znači nešto puno imao love ili ne.
        Da je agonija – jeste.

  3. Upravo iz ovih razloga koji su ovde navedeni za Srbiju je potrebna (neophona) EU da se takve državne službenice “šalteruše” nauče kulturi i rad sa strankama a ne da se svaka takva “šuša” ponaša kao “država to sam Ja”. Izvesno da su oni (na državnim šalterima) “instruirane” od svojih nadređenih (i svakako strijih kolega) da se tako ponašaju, moraju da “napune” tu opštinsku (ili mesnu) blagajnu jer navac iz privrede nema kad nema ni privrede a njihove guzice su istog formata kao i svojih kolega u Evropi i isto tako “zinu” za mnogo čega što u Srbiji nema a u Evropi (EU) ima i u tome je problem. EUniji je potrebna kvalifikovana i stručna jevtina radna snaga i ako ima takve u Srbij eto investicija i novca pa bi se i kulturni nivo Srba podigao kao i kupovna moć i bolji život a samim tim i kriminal bi znatno opao, ali Tomi i njegovoj Dragici to ne paše jer bi oni bili niko i ništa ili ono što i jesu a to je opet niko i ništa.

  4. Ja se vama, ljudi, divim na strpljenju i civilizovanom ponašanju sa namrstenim barabama na državnim šalterima.

    Ja imam drugačiju taktiku. Cim neko od njih počne da me dribla, počinjem da se derem na sav glas i da jebem mater svima i da tražim šefa i da pretim.

    Moje zaposlene na blagajni u banci imaju manje plate od ovih idiota, a smeškaju se sve u 16 svakome i ljubazne sve po redu. Kad se setim toga, padne mi klana odmah, da ne pričam o tome da ih (državne sluzbenike) mi hranimo.

    Na žalost, stoka razume samo svoj jezik. Milion puta se pokazalo da sam u pravu sto se toga tice, ma kako vulgarno izgledalo. Neću više da popustom, iako sam pametniji. Ko ih jebe.

  5. Lepo je što ste sve ovako detaljno opisali na blogu. (Važi i za komentare.)
    Da li ste sve to u malo kraćoj verziji poslali Ministarstvu unutrašnjih poslova? info@mup.gov.rs
    Možda prvu, ili prvih sto, ili pet stotina žalbi građana, ne bi ni pročitali. Ali kada bi se svi koji su ovo preživljavali žalili, neko bi jednom morao da se pokrene – bar se nadam.
    Uostalom, još nije kasno!
    Sve što mi se dešava uvek uputim nadležnima. Možda i ne čitaju. Možda i neće ćitati dok se ne nagomila veliki broj žalbi. Svejedno, to svakako treba uraditi!
    Samo jadanje na blogu nije dovoljno.

    • Jole says:

      Ja pisao MUPu na mail. Problem je bio sto na salteru prilikom reg sluzbenog vozila nisu hteli da mi priznaju izvod kao dokaz o uplati (pored overenih uplatnica) vec su mi trazili potvrdu iz banke za svaku uplatnicu ponaosob (sto kostalo tad 300-500din po uplatnici). Odgovor u vidu iscudjivanja , dobio sam mesec i po kasnije. BTW Vozilo registrovano par minuta kasnije na salteru pored onog na kom su me odbili, sa dokumentacijom koja je za prvu salterusu “nepotpuna” i to bez ikakvih veza i objasnjavanja. Sve to sam takodje naveo u mail-u, ali nisu se mnogo potresli. Znaci ista opstina, ista PU, dva razlicita saltera (jedan do drugog), na jednom je dok nepotpuna na drugom OK…

  6. Maja says:

    E slican problem sam ja imala sa promenom vozacke dozvole. Udala sam se i trebalo je da promenim prezime u vozackoj. Isto tako sam pogledala na netu sta mi i kako treba od dokumentacije i krenula da sredim to. Odem MUP kad tamo traze mi da platim taksu opstini koju navode za mesto prebivalista u vozackoj. Ja izludela. Licnu kartu sam promenila i sve sam to poplacala. Necu dva puta da placam jedno te isto. Fina gospodja je bila i objasnila mi je da je to do opstine, da je opstina donela uredbu po kojoj mora da se plati ta taksa. I uputila me da se njima zalim. Lakse mi je bilo da platim opet tu taksu nego da idem po opstini i ispravljam krive Drina.

  7. Evo još jedne slične priče, ovog puta iz filijale Poreske uprave u Novom Sadu.

    Rešim da prodam stari auto, niko ga više ne vozi, uzme ga kupac iz Beograda. Potpišemo ugovor, overimo gde treba, da bi se preregistrovao na BG table mora prvo da se plati porez. Prodavac proba da plati u BG, ah… ne može… Da, da, vi hoćete nama da date novac… ali ne može, mora u NS. Da, da, jesmo mi ista firma, ali mora u NS. Zašto, pa tako je (!?).

    Dobro, nije mi teško, završiću ja u NS. Predam sve papire na šalteru, namrštena šalteruša (NŠ) pregleda, kaže sve je u redu.
    Ja: Dobro, recite mi kada ću dobite rešenje, hoću što pre da platim, da auto može da se preregistruje.
    NŠ: Da li ste vi prodavac ili kupac?
    Ja: (WTF… kakve to ima veze sa vremenom izrade…) Ja sam prodavac….
    NŠ: Onda za 14 dana.
    Ja: Dobro, a šta bi bilo da sam kupac?
    NŠ: Onda bi bilo odmah.
    Ja: !?!?!?!? Pa kakve veze ima da li sam prodavac ili kupac !?!?!?!?!
    NŠ: Šalter 23.

    Srećom na šalteru 23 nema nikog, znam da je posao izračunavanja poreza na auto trivijalan, valjda će uraditi odmah. Sve što treba da uradi je da pogleda vrednost u katalogu, standardni auto, ništa specifično, izračuna procenat i upiše u template u word-u. Na Š23 namrgođeni brka (NB).

    Ja: Dobardan, poslali su me sa Šaltera 3, kažu treba 14 dana za izradu rešenja, a možda može i odmah, a kupac bi da se preregistruje što pre. Mi (prodavac i kupac) radimo sve po propisima, neće da vozi auto dok ga ne prevede na sebe, vratio je stare tablice, hoće nove, mora prvo da se plati porez….
    NB: Ne može. 14. dana.
    Ja: Ali zašto da čovek čeka 14 dana da vozi….
    NB: Nije trebao da vraća tablice dok ne dobije poresko rešenje.
    Ja: Vratio je tablice zato što nije po propisu da vozi automobil dok ga ne prevede u svoje vlasništvo. To što govorite je suprotno propisima.
    NB: Neka dođe on lično sutra, uradiću odmah.
    Ja: Ali zašto da dolazi, koja je razlika….
    NB: Mi učinimo ako je kupac iz drugog grada.
    Ja: Pa jeste iz drugog grada.
    NB: Ako je iz drugog grada i dođe lično.
    Ja: Ali kakve…..
    NB: Pa vidite koliko predmeta imam kako da stignem ako bih sve tako….

    Na stolu 30-ak predmeta, NB ne zna da ja znam koliko vremena treba da se to uradi (malo). Prodaja automobila trenutno i ne ide baš nasjajnije, kako li je tek bilo kada je išla prodaja. Dobro, odustajem, neka kupac sačeka, šta da se radi, nije moja greška.

    Prošlo je 14 dana. Dolazim na šalter, gotovo rešenje, kada uplatim iznos dobiću overen ugovor. Iznos je kako smo i očekivali, i dok čekam da uplatim, pročitam celo rešenje. A u rešenju piše (skraćena verzija):

    Prodavac i kupac su:
    – učestvovali u postupku utvrđivanja osnovice (!?)
    – obavešteni o relevantnim činjenicama koje su od uticaja na rešenje (!?)
    – uložili prigovor na procenu koji ovaj organ nije prihvatio iz dole navedenih razloga (!?)

    WTF, Niti sam učestvovao u bilo čemu, niti sam obavešten, niti sam uložio neki prigovor. Natrag na šalter 23. Prvo preuzmem overen ugovor (za svaki slučaj), a onda:

    Ja: Molim vas, objasnite mi ovaj pasus u rešenju.
    NB: To tako piše.
    Ja: (Ma nije valjda, pa pismen sam) Dobro, ali zašto piše kada ja ovo nisam i nisam ovo i nisam ovo ovde.
    NB: Procena je urađena na osnovu kataloga, za to godište…..
    Ja: Ne zanima me kako ste uradili procenu, iznos poreza je sasvim u redu. Pitam zašto piše nešto što nije istina.
    NB: Takav je formular, to tako šalju oni iz Beograda. Vi ste jedan u 10.000 koji pita za to.
    Ja: Dobro, ali vi ste napravili rešenje, objanite mi šta znače ove tri laži u jednom pasusu. Ne zanima me da li je 10.000 ljudi pitalo za to ili ne, evo ja pitam.
    NB: Ne znam ja, takav je formular. Hoćete li da zovem načelnika da vam on objasni.
    Ja: Ja načelniku mogu samo da kažem da vi ne znate da objasnite šta i zbog čega nešto piše u rešenju koje vi pravite. Da li hoćete da mu kažem da ne znate svoj posao?
    NB: Ja ovde..a. “#R”#!$/”!#…$%$#%%$

    !?!?!?!? Odustajem, nisam imao više vremena za gubljenje, a ni živaca. Načelniku sam mogao samo da objasnim da je jeftinije, a verovatno i efikasnije, da istreniraju majmuna da za par kila banana mesečno izdaje ova rešenja. Majmuna verovatno niko ne bi pitao zašto piše to što piše u rešenju… Ili da budem ozbiljniji, za nekoliko NB-ovih plata napraviću im softver koji će raditi istu stvar i gde neće postojati opcija davanja objašnjenja za bilo šta.

    Na kraju priče, pored činjenice da ja (i svi mi) njih plaćamo i da ja njima hoću da platim porez, svega ovoga ne bi bilo da sam samo NŠ-i rekao da sam kupac iz BG-a, jer niko nije ni proveravao moj identitet…

  8. Misko says:

    Nema tu neke filozofije. U drzavnoj upravi i policiji rade najgori organizovani kriminalci i to se odavno zna. Ja uvek radim iskljucivo sve sto mi kazu, i dosad sam uvek dobro prolazio zbog toga – nisu me tukli, ni pucali na mene. Preporucujem i ostalima isto. Ne vredi rizikovati zivot.

    • Da li ti to impliciraš da ću ako zahtevam poštovanje prava i dodatna pojašnjenja u vezi sa procedurama biti upucana od strane ljudi od kojih to tražim, a koji po ZAKONU
      O SLOBODNOM PRISTUPU INFORMACIJAMA OD JAVNOG ZNAČAJA moraju da mi izađu u susret?

  9. cacanin says:

    da li ja da napisem kako izgleda procedura gazenja preduzetnicke radnje,upisivanje staza u pio fondu i prijava na biro? puna akt tasna dokumenata i 2 meseca svakodnene agonije…

Comment

