Svakodnevica: Kako Su Beli Listići Krivi Za Sve

Pre tačno godinu dana desilo se u #uLiceCenzuri. U Kragujevcu smo javno, ponosno i hrabro u samom centru grada stali @bvelickovic i ja. Ova podrška, ovo javno upiranje prstom u cenzuru donelo mi je mnogo toga, i to mnogo toga lošeg: bila sam izložena medijskom čerečenju u najprimitivnijem obliku, a privatno su mi se javljali svakojaki da mi kažu da sam nedojebana, predlože metak, kažu da takve guta mrak, upute me da imam decu uz neizostavne tri tačke i slično.

Ostatak razumne nacije… Pa, bili smo im smešni. Nekako se steklo mišljenje da su ovu akciju mahom podržali Beli Listići, a svi odlično znamo da su Beli Listići uvek i uvek krivi za sve. Neki su sumnjičavo odmahivali glavom, neki nam otvoreno pričali da preterujemo… Onda se desila tribina u ‘Američkom kutku’ uz ‘značajne goste’, na kojoj je volšebno crk’o stream, jer su baš u tom trenutku kod provajdera radili bekap servera (ili sličnu glupost). Najjači utisak ove tribine je bilo prvo pojavljivanje botova offline. Moj lični utisak je cura koja se pojavila i rekla tada da kukamo bez veze i da slobode govora kod nas ima i previše.

Pokazalo se da smo pre godinu dana bili u pravu. Ovaj tekst pišem u terminu ‘Utiska nedelje’. Da, to je ona emisija koja je iz ‘komercijalnih razloga’ skinuta sa programske šeme. U trenutku kad nam sve televizije pričaju da nam je super i da je prosto bruka koliko nam dobro ide. U trenutku kada ljudi umiru od gladi. U trenutku kad nemamo alternativu, ali imamo cenzuru.

Da me izvinu opozicione stranke, ali stvarno ih ne vidim kao alternativu ovoj vlasti. Zašto? zato što su ovi upravo na vlasti, jer opozicione partije nisu dobro radile svoj posao. Do duše, svako iz bilo koje opozicione partije će reći da su za ovu vlast krivi Beli Listići, čiji sam pripadnik godinama i ponosim se time. Svaki opozicionar će strastveno da pokuša da Belom Listiću objasni da je demokratija biranje između manjeg i većeg zla, zaboravljajući da postoji i legitiman izbor kad pripadnici jednog demokratskog društva odbijaju da biraju, jer nisu zadovoljni ponuđenim opcijama. Pokazuju želju i volju za glasanjem izlaskom na izbore, ali dopisivanjem željenog kandidata (u mom slučaju Darth Vader, jer ga smatram humanijim od svih ponuđenih političara).

Hoću da vam kažem da ste za ovo stanje krivi vi. Političari.

Da je sadašnja opozicija bila fer i korektna na vlasti, hiljade i hiljade PPVova je ne bi moglo promeniti. Ali biće da vam se flert oteo kontroli, da ste se pogubili u programima, ciljevima, željom za imetkom. Da sam ja neka vlast, zabranila bih svim trenutnim strankama da se izjašnjavaju kao stranke socijalističke provenijencije, jer izgleda da nisu shvatili da biti socijalno opredeljen ne znači hiper produkcija socijalnih slučajeva.

Opozicija je dovela na vlast sadašnju vlast. Svojim nečinjenjem. Svojim bolom u kurcu za obične ljude koji su davali sve od sebe da plivaju u ovom mulju. Mi i dalje nemamo uslove za normalno preduzetništvo. Imamo situaciju da kad otvoriš firmu da si u startu u minusu. Mi ne možemo da funkcionišemo kao sav normalan svet u segmentu online poslovanja. Mi ne prepoznajemo kategoriju freelancer. Ne, to nije isto što i preduzetnička radnja. Nije.

Nemojte mi samo reći da sve ovo nije moglo da se sredi pre 10, pa i 15 godina. Moglo je. Može i sad. Ali svi vi, i vi na vlasti, i vi u opoziciji, nas tretirate kao ovce i bitni smo vam samo u vreme šišanja. Al’ vi ne šišate, vi derete. A kad odereš ovcu, ona gekne. Umre. Kaput – nema je. Tako ste masu preduzetnika poubijali. E, takvi neće da glasaju ni za jedne, ni za druge. Ko daje podršku svom dželatu!?

Ljudi nisu u apatiji, kako opizicija kaže. Prosto, neću da izađem na protest i dam podršku onom ko mi je poslovanje učinio skoro nemogućim. Neću da podržim ni ove na vlasti, jer su tek oni mahniti kad je poslovanje u pitanju (i ne samo poslovanje).

Nikada nas niste slušali. Nikada niste prihvatili nijedan naš predlog. Osim nas iz ITja niko drugi se ne štreca u vezi sa poslednjim u nizu ubistava male privrede – slučaj ERSTE banka (više o svemu kod Darka Vidića na ovom linku). A koliko je još sličnih slučajeva?

Zbog svega ovoga, a i mnogo čega drugog, ja sam Beli Listić. I bila sam u pravu u vezi sa cenzurom. U pravu sam i za ‘apatiju’. U pravu sam i za ubijanje privrede.

Ako ćete mirnije spavati, neka bude da su Beli Listići krivi za sve.

p.s.

U pravu sam i kad kažem da ste svi komplet pokazali maksimum političke neodgovornosti prema svojim građanima.

One thought on “Svakodnevica: Kako Su Beli Listići Krivi Za Sve

  1. ne preteruj, ko se još seća Belih listića?! 😉
    p.s.
    ona bivša vlast jeste bila loša, ali ni izbliza kao ova, tako da… mislim da ćemo za par godina ponovo svi zajedno da se skupimo i damo podršku bilo kome, samo ovima da vidimo leđa. no, mislim da će ovi vladati još dugo, dugo…

Comment

