Kolektivna krivica

U startu se izvinjavam zbog eksplicitnog rečnika i eventualnih psovki koje će se spontano pojaviti u daljem tekstu, jer me ova tema mnogo nervira.

Kad se desio zločin u Srebrenici, tek sam napunila 17 godina. Nisam ni znala da postoji tamo neka Srebrenica. Ma, na geografskoj karti nisam umela da je nađem! 1995. godine se sećam kao godine kad sam jurila ocene, pokušavala da uskladim praksu i učenje, da otmem neko parče slobodnog vremena za sebe.

Onda se desio taj zločin. Uskoro će 20 godina.

Zbog tog zločina, svako malo neko pokušava da naturi da smo za taj zločin krivi kao narod. Što se mene tiče, takvi mogu u tri skoka od mene.

Svaki zločinac ima lik, ime i prezime. Bilo koje nacionalnosti da je. Postoje institucije koje takve procesuiraju.

Ja se, kao državljanin R. Srbije, ne osećam krivom za počinjene zločine na teritoriji bivše nam države, odnosno SFRJ.

Meni može da bude žao što se bilo koji zločin desio (i onaj u Srebrenici, i onaj u Kravicama, i Oluja i sve ostalo na red), al’ da se kao državljanin R. Srbije osećam krivom – jok.

Oni koji ‘mere’ zločine i traže opravdanje za njih – isto mogu u tri skoka od mene.

Što se mene tiče, i jedna nevina žrtva (nacionalnost i veroispovest nebitni) je podjednako tragična. Za mene je ljudski život neprikosnoven.

N E P R I K O S N O V E N!

Neki su pokušali da mi objasne da nije sve tako jednostavno, kakvim ga predstavljam, da je tema šira, sve u cilju da me ubede da smo kao narod krivi. I takvi mogu u tri skoka od mene.

Neki drugi, pripadnici drugih naroda iz drugih republika bivše SFRJ, mi rekoše da se osećaju krivim, jer ništa nisu učinili. I oni mogu u tri skoka od mene.

Moje mišljenje, s kojim možete da se složite, a i ne morate; a koje svakako neću promeniti je sledeće:

mi, Balkanci, dakle, svi narodi Balkana, smo budale.

Još uvek prevrćemo po kostima žrtava iz WWII i merimo ko je više tada stradao. Pokušavamo da fašističke pokrete svedemo u ravan sa oslobodilačkim pokretom, odnosno, da oslobodilački pokret svedemo u ravan sa fašističkim. Prošle godine smo većali i o ‘krivici’ za otpočinjanje ‘Vlikog rata’. A danas je 2015. godina. A danas na Balkanu nema posla. A danas na Balkanu nema proizvodnje. A danas sa Balkana mladi beže trbuhom za kruhom, odnosno, stomakom za ‘lebom.

I sad mi iskreno recite ko je tu lud: ljudi, slični meni, koji bi da pokrenu ovu žabokrečinu od poluostrva, da svi možemo da živimo, radimo i uživamo u životu ili ovi što još lamentiraju o krivcima svetskih i lokalnih ratova koji su davno prošli?

Najtužnije je od svega što ovi, što pokreću istorijska pitanja, se baš i nisu proslavili sa poznavanjem te iste istorije o kojoj drže vekele. Ne bi bilo loše da prekopaju po šupama i tavanima i iskopaju istorijske udžbenike iz osnovne škole, pa ih bar prelistaju (ako već neće ozbiljnije da čitaju). Uzmimo za primer Dušanov zakonik (da, da, ide se i tako daleko u ‘isterivanju pravde i pravednosti’ – sve do cara Dušana). Kao, taj zakon je bio savršen, šteta što se danas ne primenjuje. Naravno, budale u životu nisu pročitale nijedan paragraf tog zakonika, jer da jesu, znali bi da su velmože zlatom mogle da otkupe zločin (ubistvo, silovanje i sl.), dok se na siromasima primenjivao postulat

oko za oko, zub za zub.

Toliko o pravdi i pravednosti Dušanovog zakonika.

E, kad takav neko počne da mi jede govna o kolektivnoj krivici, odnosno da su zločini posledica nekih drugih zločina, tačno mi dođe da ga oteram u pizdu materinu.

Ima i onih obrazovanijih, koji su moderni, pa i oni iz nekih svojih razloga hoće da nam svale kolektivnu krivicu. I njih bih da oteram u pizdu materinu.

Da se razumemo: ni srpski, ni hrvatski, ni bošnjački, ni slovenački, ni makedonski, ni albanski narod  nisu i ne mogu biti kolektivno krivi za izvršene zločine u prošlosti (bližoj i daljoj).

Narod ne može da bude kriv. Tačka.

Svako ko pokušava bilo kom narodu da svali kolektivnu krivicu – da odjebe.

I za kraj apel:

molim sve pobornike kolektivne krivice da kolektivno počnemo da otplaćujemo moje mesečne račune, prosto da shvatim kako to sa kolektivizmom funkcioniše. Može?

2 thoughts on “Kolektivna krivica

  1. bolje sam ne bih napisao. sve sumirano kako treba, a i psovke su dozirane i tacno gde treba da budu. jos da provalim kako se ovde udara LIKE 🙂 ovaj ti besplatno prevedem na engleski ako zelis ili ti je potreban prevod.

Comment

