Razvedena mama

Čitala sam pre nekog vremena serijal tekstova jedne razvedene mame. Poštujem. Svi mi imamo različit doživljaj razvoda. Ali kad sam pročitala u penzin.rs da je zdravo izjavila

Stav društva je da smo second hand*, umorne, previše zauzete i nezanimljive. Mi smo mame borci.

pa, recimo da mi pala klapna. Ne može se i ne sme promovisati jedan ovakav stereotip. Lično, to mi je ekvivalent izjavi “sve crvenokose su zle” ili “svi muškarci/žene su isti“.

Imam potrebu da, kao neko ko ima decu, ali ne i muža, iznesem svoj stav po ovom pitanju.

Što se mene tiče razvedena mama ne postoji. Ko je, uopšte, i smislio termin “razvedena mama”!? Šta, mame se dele na razvedene i udate? Šta sa mamama koje se nikad nisu ni udavale, pa ne mogu ni da budu razvedene/udate? I kako to mama može da bude razvedena? Razvela se od svoje dece? A šta je sa tatom? Razvedeni tata!? Trudila sam se, al’ mi očigledno poimanje sveta ne dozvoljava da ovu kovanicu svedem na racionalni nivo.

Mozak primi info “razvedena mama” i ode na loop.

Brak je samo jedna veza u životu. Razlikuje se od drugih emotivnih veza, jer je ozvaničen. Potpišeš ugovor u zvaničnoj instituciji, pred zvaničnim licem sa sve dva svedoka. E, sad, nigde u tom ugovoru ne stoji da ta veza mora da traje “dok vas smrt ne rastavi“. Nekad pukne i pre te smrti. I to je to.

Decu valjda dobiješ zbog sebe (bilo da si u braku ili ne), zato što ih želiš, spreman si za njih (i psihički i materijalno), a ne da bi nalazio opravdanje zašto ti propadaju potencijalne veze i da razmišljaš o tome kako te drugi vide zato što imaš decu. Već sam rekla da razvedena mama ne postoji. Kao ni razvedeni tata. Mama i tata su to uvek svoj deci (poseban rage osete oni koji me oslove sa “mama”, a nisu moja deca 😉 ) Postoje ljudi kojima je pukla veza i oni kojima nije.

A i kad smo kod veza. Svoju bivšu vezu sa ocem svoje dece smatram uspešnom. Živeli smo lep život. Napravili firmu (postoji već čitavu dekadu), imali gajbu, lepo živeli, dobili decu, shvatili da smo stigli do kraja veze, da više nemamo šta jedno drugom da pružimo u emotivnom smislu i rastali se. Simple as that.

Posle ex hazbent sam imala dejtove, ali i veze i ni za jednog ne mogu da kažem da je bio ovakav ili onakav. Prosto, svi su bili (i jesu i dalje) korektni momci, samo se u nekom delu nismo kliknuli. Niti su oni meni videli kao second hand, niti ja njih kao nekog s nekom falinkom. Prosto nismo bili jedni za druge. E, sad, mogu i ja da kukam da sam single zato što sam “razvedena mama”, da me društvo vidi ovako ili onako, a da sam žena zmaj i blablabla… Al’ to ne bih bila ja. Što je važnije:

to ne bi bilo istina.

Lično, nemam osećaj da me društvo doživljava kao second hand.

A ja sebe ne doživljavam kao mamu borca.

Ja sam prosto ja. Neko ko pravi dobre i manje dobre izbore. Neko ko uči na svojim greškama. To što sam nekome mama je samo deo onoga što me čini onim što sam. To nije nešto što me u potpunosti definiše. Mnogo sam više od toga.

To što nisam u braku, smatram svojim velikim uspehom.

Zašto uspehom? Uspehom zato što sam bila dovoljno zrela, racionalna i fer prema ex hazbentu i sebi da priznam da je vreme da nastavimo dalje. Zato što sam izašla iz nečega što mi nije prijalo.

Razvod nije poraz, razvod je pobeda.

Da li će se pojaviti neko ko bi mi bio uber super  ili neće – ne znam. Bilo bi cool da se pojavi, ništa strašno ako se ne pojavi.

Hoću da kažem da nas ljudi doživljavaju onako kakav utisak odajemo u globalu. I to nema veze sa emotivnim statusom, niti brojem dece. Da nam veze ne propadaju zato što imamo decu, već zato što nismo kliknuli sa nekim. Da se trudimo da profesionalno napredujemo ne zato što smo “mame borci”, već zato što je, valjda, u ljudskom biću usađena želja za napretkom i novim znanjima (napredak, posledično, sa sobom nosi i neke benefite).

And last, but not the least:

deca su ljudi. Inteligentni ljudi.

Mi smo tu da im pomognemo da steknu iskustvo, kako bi mogli da nastave kroz život da krče sami svoj put.

Manite me patetike.

Živite, pustite druge da žive i ne nasedajte na stereotipe.

 

 

 

Comment

