Ljubav u doba… u NovoDoba

O ovoj temi razmišljam već duže vreme. Ljubav. Ili imati nekog. Ili ne biti sam. Svi bi nekog kraj sebe, jer lep je to osećaj: voleti i biti voljen i sva ta neka lepa osećanja na red. I sve je sjajno i bajno… u bajkama. U realnosti i nije baš tako.

Svi smo različiti. Stoji. I ne možemo svi jedni drugima biti idealni. Stoji.

Ljudi su prestali da se zabavljaju. Glume neku ozbiljnost, iako, često, nisu ni svesni šta znači biti ozbiljan.

U braku nisam već dugo de facto, a uskoro ćemo tu situaciju i de jure da rešimo. I ni ex hazbent, a ni ja nismo posle tog zajedničkog iskustva rešili da se povučemo u samotinju manastira. Ne. Odlučili smo da živimo dalje. Svako na svoj način.

Prvo sam mislila, glede pitanja srca, da je neka greška u meni. Prosto, čovek se tako nekad rodi i nema nekog logičnog objašnjenja zašto je to tako. Jednostavno mu neke stvari u životu ne idu. A onda mi se ex hazbent stidljivo požalio da ima sličan problem. Zatim sam popričala i sa drugima – sličan problem. Onda sam shvatila da može biti da nije problem u meni.

Kao neko ko ima posao, prijatelje, decu, ukratko rečeno : izgrađen život, nisam baš rada da život iz korena menjam. Trebalo mi je dugo da skockam stvari i da mi se dnevna rutina odvija na način koji mi prija. Imam vrlo malo prostora za manipulaciju. Deca su mi još mala i, naravno, da su prioritet. Onda ponekad sretneš nekog. Nekog ko ti se svidi. Ali na onaj način da ti klecnu kolena. I probaš. I propadne.

Ono sa čime se srećem(o) i što je, generalno, problem su floskule  “nemam vremena za čekanje” i “naša veza je neozbiljna”.

Ex hazbent je, na primer, imao curu koja mu se baš jako dopadala. I možda bi tu i bilo neke budućnosti da ona nije predložila posle dve nedelje da žive zajedno, jer ona ima već 37 godina i “nema vremena za čekanje”. Kad nije pristao, rekla mu je da neće da bude “u neozbiljnoj vezi”.

Ne znam kad se desio taj klik, kad je to neko rekao, propisao, da u nekim godinama više “nema vremena za čekanje” i da je ne živeti sa nekim, a biti u vezi neozbiljno. Da li je moguće da je strah od samoće jači od razuma? Zašto očaj pršti na sve strane? Zašto se više niko ne zabavlja?

Imam 36 godina. I imam vremena za čekanje. Imam, jer volim da igram. I da odem u bioskop. I da odem na plivanje. I da odem na planinarenje. I da vozim bajs. I da igram basket. I da igram šah. I da pročitam knjigu. I da se blesavim sa nekim. I da pevam. I da idem na koncerte. Ko to kaže da je to neozbiljno? Zar su veze gde sve ovo ljudi zajedno rade neozbiljne? I gde piše da sa nekim moraš da se viđaš svakodnevno?  I zašto moraš da živiš sa nekim da bi to bilo ozbiljno!?

Te stvari su mi smetale i u dvadesetim, a kamoli u tridesetim godinama. Možda sam pre deset godina bila zadrta. Možda sam sad još zadrtija. Možda su i moji poznanici slični meni. A možda smo odrasli, sazreli i shvatili da nećemo da trpimo sranja nesigurnih ljudi. Možda nas je iznenadilo koliki je, zapravo, broj takvih.

Neću da budem ono što nisam da bih bila sa nekim.  Hoću zabavu! Hoću vatromet! I hoću nekog ko će razumeti da mi nije prioritet da živim sa nekim, već da se zabavljam sa nekim. Da nekom budem podrška i da neko to isto bude meni. I možda taj neko i ja nikad ne budemo živeli zajedno, a budemo zajedno do kraja života. A možda budemo zajedno par godina, pa više ne budemo, ali to bude jako lepih par godina, vrednih pamćenja. Ili par meseci.

Eto. To je sve što hoću. To je sve što očekujem od druge strane. Da se zabavljamo. Da nam bude lepo. Da budemo OutOfBox. Isto to i moji poznanici i poznanice žele.

Možda smo mi neka subkultura. Možda smo stvarno opaljeni, kako većina tvrdi. A možda smo i u pravu. Znate, nije biti ozbiljan i odrastao obući odelo i elegantni kostim, uparaditi decu i jednom nedeljno otići do poslastičarnice ili odgovarati ljubazno na pitanja „kako žena, kako deca“ – biti ozbiljan i odrastao je biti odgovoran, pre svega, prema sebi. Krajnje neodgovorno bi bilo raditi stvari koje ti ne prijaju, jer to okolina očekuje od tebe. Nije mi prijao brak sa bivšim. Ni njemu sa mnom. Prekinuli smo ga. A mogli smo da glumatamo i budemo „ozbiljni“. Jbg, izabrali smo da budemo svoji.

Svoja sam. I mnogo se volim. I baš zbog toga što se mnogo volim neću nametnute standarde, čuj mene – budalaštine. Jer sam sebi super ovakva kakva sam. Ako se pojavi neko kome ću isto tako biti super, kao što sam sebi, ako i on/ona meni budu super na taj način – onda je to TO. Sve dok se ne pojavi TO – neću ništa drugo. Lepo je meni i ovako. Ne mora se biti u paru da bi se bio srećan.

ljubav

 

6 thoughts on “Ljubav u doba… u NovoDoba

  1. Anakonda says:

    Lepo napisano i tačno sa tvoje tačke gledišta. Naravno da hoćeš sve to što si napisala kada već imaš svoju porodicu (čitaj decu). Ali da li bi tako razmišljala da si u 36-oj a još uvek bez porodice a biološki sat otkucava. Kakvi bi ti onda bili prioriteti? Veruj mi draga da bi i ti onda isto kao ona bivša devojka tvog ex hazbenta. Ili me ženi ili me pusti.

    • Nisam u toj situaciji, jer sam dobila decu tačno onda kad sam želela da ih dobijem (bili smo dugo godina u braku, bez želje za potomstvom).

      Sve i da nemam decu, a da imam želju da ih imam – ne bi mi bio potreban muž za tu radnju. Dete možeš da dobiješ i bez muža. Na kraju krajeva, i sad sam bez muža. 🙂

      Nemaju ove stvari veze sa biološkim časovnikom, već sa stanjem uma. Postoje osobe koje ne umeju da budu kompletne bez nekog kraj sebe. Čista nesigurnost koja je i uzrok frustraciji.

  2. Ana says:

    Sa jednim delom se potpuno slazem. Sa druge strane,u vazduhu lebdi NECU DA ZIVIM SA NEKIM 🙂 sto je sasvim ok i legitimno, ali je isto tako sasvim ok i zeleti to 🙂 u svakom slucaju pozdravljam pracenje sebe samog. svako dobro!

Comment

