Ili si Džedaj, ili…

Jasno je da nas Država zafrkava na razne načine, reklo bi se ništo čudno. Ali, čudno je, zato što se mi bunimo, ali nas niko ne ferma ni 2%.

Uzmimo za primer izbore – možete vi da glasate za koga god hoćete, državu će voditi ekipa, koja se dogovori oko preraspodele sredstava… Džaba što su vam obećali da sa tim nikad neće u Vladu i slično. Da je drugačije, sad Vučić i Dinkić ne bi bili politički kampanjoni… mislim ako se još sećate one košulje iz predizborne kampanje, pominjanje zatvora i slično…

Nego, da se vratim na problem o kome sam htela da pišem.

Popis.

Čak 81.740 obrazaca nije prihvaćeno zbog navoda o nacionalnoj pripadnosti. Naime, građani koji su ih popunjavali izjašnjavali su se kao “Evropljani, Zemljani, Sloveni, Indijanci, Marsovci, Eskimi, vanzemaljci, pa čak i džedaji.

Čuj, “čak i džedaji“!?

Mnogi od nas su se izjasnili kao i Džedaji po veroispovesti. Nekom logikom ni to neće biti prihvaćeno. Jer, ok je biti Pravoslavac, Jehovin svedok, Katolik, Musliman, ali ne i Džedaj. Ako me pamćenje ne vara (a ne vara me) na sva zvona,  preko svih medija, su nas bodrili da se popišemo kako želimo i obećali su nam da će se svaki odgovor prihvatiti.

Na stranu što je bilo debilnih pitanja, kao ono o površini kujne i da li se ima kupatilo… Ovde se radi o jednom mnogo dubljem problemu.

Naime, javni radnici iz Zavoda za statistiku su odlučili da je 81.740 obrazaca nebitno. U ovoj hrpi obrazaca sam i ja. Ako sam državi nebitna i ako je moje pravo na izbor zgaženo, onda molim da me oslobode svih dažbina, koje uredno pristižu  iz meseca u mesec. Ako me se država već odriče, onda nemoj da me šiša.

Podsećanja radi, država Srbija iz svog budžeta finansira sve registrovane verske zajednice. Primera radi, država Nemačka je taj problem rešila na sledeći način:

Izjasniš se kao vernik, i onda ti odbiju mesečnu apanažu (kao neki porez na veru) za tvoju crkvu, pa tako vernici izdržavaju svoju crkvu, a ateisti su oslobođeni ovog poreza. Zar ovaj model nije pošten?

Nije da sam zlobna, nego razmišljam da kad bi i kod nas počeli sa primenom ovog modela oporezivanja na verske institucije, broj ateista bi rapidno porastao.

Poenta priče je da su mi teet i čike prekršili Ustavom zagarantovanu pravo na versku i nacionalnu opredeljenost. Mislim da bi zaštitnik građana trebalo da reaguje… Kako mogu da postoje Jugosloveni, ali ne i Evropljani ili Džedaji? I zar Indijanci i Eskimi nemaju pravo na život u Srbiji?

Jasno je meni da se kod nas prepliću vazda sekularno i klerikalno, da smo više anarhija, nego sistem… Sve mi je to jasno, ali nikad neću prestati da se bunim. Želim da živim u slobodnoj, modernoj državi, gde svako može da bude ono što hoće, bez rizika da bude izložen podsmehu od strane države (a i novinara —> mis’iiiim, “čak i džedaja” ; ma, pali).

Za one koji ne znaju, Džedajizam je svetski priznata vera. Najviše Džedaja ima u Kanadi i Australiji. Nije zanemarljiva brojka ni u Velikoj Britaniji i ostatku Evropu.

Prvo su me ismejali zato što sam bila BeliGlas, sad se smeju mom izjašnjavanju na popisu, na koji su me oni naterali. WTF!?

Pitam se da li ću uopšte doživeti da se ova država ponese prema svojim stanovnicima sa poštovanjem?

Svakodnevno nam lupaju neke šlajmare i vređaju inteligenciju. Daju igara, jer bez ‘leba smo davno ostali, bar većina stanovnika. Razumem da je njima na vlasti lepo. Razumem i da otimaju. Ali bar neka se malo sažale na nas i prestanu da nas zajebavaju.

Ja neću da mi otimaju keš za zdravstveni fond, ako ne smem da javno ocenim rad službenika iz javnog sektora na sajtu, koji nije ni hostovan kod nas u zemlji, a ipak je ugašen.

Ja neću da plaćam prevrtanje stolova po kafanama PreCednikaSveta.

Ja neću da dam pare Telekomu za famozni račun od cc 1.600,00 dinara za period kad niko nije bio na gajbi.

Ja neću da dam pare za utrošenu  struju, pošto je dokazano da mi ju je komšija krao i na taj način napucao račun.

Ja neću da od mojih para sveštena lica voze džipove, zidaju džamije, crkve i ostale hramove.

Ja neću da mi uvaljuju markicu za hram sv. Save, jer se to “mora, jer je takva akcija u toku”.

Ja neću da plaćam dugove ni Zvezdi, ni Partizanu.

Ja hoću red. I hoću tretman kakav i drugi imaju od mene – poštovanje, pre svega. Toliko.

Tražim li mnogo?

I da, ja sam Džedaj —> Il’ si Džedaj il’ se predaj! Ende. 😉

May the Force B with U!

 

 

5 thoughts on “Ili si Džedaj, ili…

  1. Gorio says:

    “Naime, javni radnici iz Zavoda za statistiku su odlučili da je 81.740 obrazaca nebitno.”

    Za vlasti u Srbiji nebitno je što svake godine nestane dvadeset i više hilada ljudi, ceo jedan grad.
    E sad 81.740 obrazaca, kome je još do toga .

  2. Constrictoria says:

    Pa, da nije (u neku ruku) ok, onda ne bi dobijali keš iz budžeta, zar ne? Mislim, priznati su od Države, bar na taj način. 8)

    To što sa tim ima problem jedna grupa stanovništva (ne zanemarljivo mala), je problem sasvim druge prirode… koji će nas dokusuriti, ako ne krenemo da ga rešavamo na civilizovan način.

  3. Uroš says:

    hmm kažeš:

    [quote]Jer, ok je biti Pravoslavac, Jehovin svedok, Katolik, Musliman, ali ne i Džedaj[/quote]

    Pa gde ti živiš? Odkad je ovde ok biti Katolik ili Jehovin svedok, cccc… 🙂

Comment

