Mamograf

Država bi trebalo da brine o svom stanovništvu, jer bez istog ne bi ni postojala. Kad kažem brine, mislim i na zdravstvenu zaštitu, koju svi mi plaćamo, jer nemamo drugog izbora. To što u urgentnom, na primer, možeš da umreš dok stigneš na red, jer imaju bitnija posla tipa ispijanje kafe ili što opušteno možeš isto u domu zdravlja dok čekaš u redu sa upalom pluća – nije briga MinistarstvaZdravstvenog. Znate, oni rade najbolje što mogu sa onim što (ne)imaju. Ma, yes, how no.

Nego, da pričamo malo o preventivi:

Recimo, sistematski pregled. Da li se sećate šta to beše? Da li ste bili u skorije vreme na jednom? Da li ima prostora i vremena da vas prekontrolišu od glave do pete? A kako stoje stvari kad su ozbiljniji pregledi i procedure u pitanju? Jadno…

A kako stoje stvari sa ženama. Na primer, mamografi?

Stoje tako da ponekad pomislim da sam akter  serije tipa Pajtonovci, eto tako.

Ako je ko propustio, radi se o ovome —> Nema ko da radi na mamografima

Da, Japan nam je poklonio 30 mamografa, ali nema ko da radi na njima. Tako kaže MinistarkaZdravstvena. Ali (da, ima, ALI), to i nije baš sasvim istina. Naime, videh večeras u vestima b92 da joštekako postoje edukovani ljudi za rad na mamografima, samo što njihove ustanove nisu dobile mamograf, pa im je znanje džaba.

Prvo su nas za***ali sa kontrolom kancera grlića materice, sad sa mamografima.

Država može da izdvoji keš za Zvezdu i Partizan, ali ne i za ŽeneSrbije!

Da, ne mogu da izdvoje keš za nas. Ne mogu da pošalju na obuku manje od 30 lekara. To je, znate, skupo.

Ova zemlja ništa ne daje – ona samo otima!

Srbija otima život! Ne u prenesenom, već u bukvalnom značenju!

Mi ne živimo, mi preživljavamo. Mi ne možemo da imamo pristojan tretman ni kad smo bolesni. Mi umiremo, a državu baš briga za to.

Otkrivaju nam neke afere, za koje mi odavno znamo, da nam skrenu pažnju sa neke nove otimačine. Jeste, mnogi su pohapšeni. ‘ajd sad da vidimo koliko će njih biti osuđeno… Političarima ne verujem, zato što ova ekipa igra u nepromenjenom sastavu već 20 i kusur godina i sve su mi oteli, ništa dali.

Da se razumemo: ništa nisam ni tražila, samo želim da prestanu da otimaju MOJE!

I dok se raspravlja koju sličku VoljenogNamVođe turiti u zlatni ram i okačiti na zid neke ambasade, jedna žena ne zna da ima kancer dojke i otkriće kad uđe u neizlečivu fazu, jer u njenom mestu možda postoji mamograf, ali ne i lekar, koji bi bio osposobljen za rad na njemu…

A vi pričajte o slikama u ramovima. A vi se nemojte buniti zbog nedostatka rentgenologa. Mislim, slika VelikogVođe je hit…

Ako hoćete, hajde bar da pokrenemo peticiju gde bi tražili da država izdvoji sredstva za edukaciju kadra za rad na mamografima, pa da je prosledimo Ministarstvu zdravlja R. Srbije.

Hajde bar nešto da uradimo. Bilo šta. Bar da probamo.

 

 

 

3 thoughts on “Mamograf

  1. Živimo u totalnoj anarhiji koja je zamaskirana u državu. Ne zna se ko “povlači konce” i ko zapravo upravlja svima nama. Gola činjenica je da će tako da bude sve dok mi to sami ne promenimo. Naježim se kad vidim komentar na Fejsbuku “dokle više?” Tačan odgovor je dok mi to sami ne promenimo i nikako drugačije. Drugi izlaz ne vidim.
    Muka mi je i od same sebe kad pišem tekstove o nepravdi ili “akcijašim” na ulici sa malobrojnim prijateljima koji su spremni da se bore. Sve je to jalovo. Ali evo jednog teksta za razmišljanje: http://www.bosanka.net/zasto-kod-nas-protesti-ne-daju-rezultate/
    Draga moja, autorko bloga, ako ti sama nisi spremna da pokreneš akciju, ništa se neće desiti. Takva su vremena i tako stoje stvari. Ja sam trenutno preokupirana jednom sasvim drugom nepravdom koja je toliko suluda da me dovoljno motiviše da ne odustanem dok se stvari ne isteraju na čistac. Ovo sa mamografima me još kako pogađa, ali ne mogu da stignem svuda.
    Pokrenimo se, izborimo se sami.
    Srdačan pozdrav! 🙂

  2. trener says:

    Ako žene mogu idu tek posle najmanje dve godine, od prvog pregleda, verovatno postoji i ograničenje za rendgenologe ( ne znam za ovo pitaću nekog) ali znam da kod nas u NS ovaj pregled funkcioniše, koliko sam čuo bez problema ove vrste koja se pominje.

    • trener says:

      Razumem te da si ogorčena, i ja sam, a da li neka peticija ili nešto može da pokrene nisam siguran.
      Kao što si rekla, država ( odnosno ova političarska žgadija ) se bori samo za svoje dupe i ništa ih drugo ne interesuje. Oko ovih afera, da su hteli, pohapsili bi više od pola političke i ostale elite. Ali neće, umreženi su.
      Recimo onaj Nikezić što je uhapšen ( azotara Pančevo), je pre nekog vremena ubio jednog momka na biciklu ( ovde kod nas na dolmi pored Dunavca, za to se zna) džipom, vozio mrtav pijan, ali nije ležao ni dan čak ni prekršajnu prijavu nije imao.
      O Čoviću da ne govorimo.
      Bajatović bi trebao da leži doživotno u ćuzi, ali neće. A da ti ne pričam o još koje čemu. Najveća pljačka je ipak ova oko NIS-a, ali to niko ne sme da pokrene. Jbg tako kako je, baciće nam mrvice i ćao, a najtužnije od svega, što nikom neće oduzeti ono što je kradeno.

Comment

