Prva dama Srbije

Može se meni dopadati ili ne dopadati ko je predsednik moje zemlje – to je intiman stav. Mogu kritikovati ili ne kritikovati njegove poteze – i to je intiman stav; ali, ne mogu ga ne poštovati. Ne njega kao osobu, već njega kao predsednika zemlje. Većina žitelja moje zemlje je izabrala predsednika. Poštujem izbor. Ok – on nije bio moj izbor, ali nisu bili ni drugi:

da, bila sam BeliGlas.

To što sam poništila listić na izborima je moje pravo, koje me nikako ne uskraćuje za iznošenje stava u vezi sa političkim pitanjima zemlje. A priče o predsedniku i  prvoj dami jesu  politički stav. I tu počinje moja priča:

Satanizovanje žene, o kojoj većina nas ne zna ništa, zato što je bila na Olimpijskim igrama u Londonu sa svojim mužem ili zato što počinje da se bavi humanitarnim radom je više nego bljutavo. To što je prethodni predsednik vršljao po svetu bez prisustva supruge ne znači da je to primereno ponašanje. Meni se dopada što sadašnji predsednik ide u pratnji supruge na događaje  gde je mesto i prvoj dami.

Analiza njenog stila oblačenja i da li prati modu ili ne, da li je obrazovana ili nije… Šta reći!? U zemlji, u kojoj se 80% stanovništva oblači kod Kineza (i to sporadično, jer je bitnije da imaju za hleb, nego za gaće), stilisti su našli da kritikuju ženu, jer nije u fazonu estradne zvezde, koje troše po par hiljada eura na haljinu.

Šta mi hoćemo? Hoćemo li estradnu zvezdu ili prvu damu?

Za tabloide bi bilo zanimljivije da je prva dama recimo Jelena Karleuša, jer bi imali tiraž. Na njihovu žalost, a našu sreću – sadašnja prva dama nema ama baš nikakve veze sa dotičnim entitetom.  Jedna je bila princeza Dajana. Nema prve dame, ne samo iz Srbije, već i šire, koja se može takmičiti sa njom. Neke prve dame podsećaju na nju, neke ne. Zar bi sad gospođa Nikolić trebalo da o državnom trošku unajmi stilistu, koji bi je, opet, o državnom trošku oblačio po najnovijoj modi, pa da ostali kritičari stila budu zadovoljni?

Podsmevaju se i zbog budućeg humanitarnog rada gospođe Nikolić. Zašto? Zar je sramota biti humanitarac? Niko se nije dosetio da kontaktira gospođu Nikolić i da je pita u kom smeru će se odvijati njen humanitarni rad, daleko bilo da je pitao može li da pomogne nekako… neeeeeee, smešno je što će jedna žena, koja je slučajno i žena predsednika Srbije da bude humanitarac, jer, bože moj, ni ona ni njen suprug nisu dovoljno fancy za fancy ekipu, pa ‘ajde u startu da ih pljujemo, jer sve što budu uradili neće biti dovoljno fancy.

Ne mogu da sudim o nečijim potezima, koji se nisu ni dogodili. Možda će nas njen humanitarni rad sve pozitivno iznenaditi, a možda i neće. Sačekaću sa kritikom istog.

Njen stil oblačenja i poreklo neću kritikovati, zato što je to em nepristojno, em nevezano za njen budući rad. Kakve veze ima poreklo sa bilo čim!? Irelevantno.

Za kraj, evo jedne narodne pričice, koju mi je pričao pokojni pradeda:

Sedeo čoban, čuvao ovcei i svirao u frulu. Kad, dotrča do njega njegov unuk plačući. Pita ga deda:

–          Šta ti je, sine, što plačeš?

–          Deda, ne razumeš ti to… Umre nam danas najpametnija srpska glava. Umre nam Nikola Pašić.

–          E, moj sinko, mnogi pametniji od njega pomreše kod ovaca…

9 thoughts on “Prva dama Srbije

    • Constrictoria says:

      Volim intelektualne komentare, koji dolaze od inteligentnih i nadasve pristojnih osoba, pa se razvije konstruktivna diskusija…

      Oh, wait!

  1. Boris says:

    Pa,sigurno nije bila sa njim na njihov račun ili njen,nego na državin,a što se tiče humanitarnog rada toliko ima humanitarnih organizacija i onih koji se bave humanitarnim radom da je to ne humano…zašto li ima toliko humanitarnih organizacija i onih koji se bave humanitarnim radom,a mi smo sve siromašniji.
    Protiv prve dame nemam ništa,ali pošto znamo prvog čoveka i njegov rad je poznat,onda ni ona nije daleko od njega,možda je čak i gora…
    To šta ona nosi me ne interesuje ni malo,jer nemam ja šta da nosim…
    A to što je moj imenjak bio bez žene u Briselu ili negde drugde,znači,da netreba mu žena da bi je vukao za suknju kad donosi neke odluke,i da ke odrastao muškarac 😀

  2. Vitkov says:

    E ljudi sto se vi bakcete politikom opste, jos niste naucili kako svet funkcionise a?

    Na svakim izborima mi samo pravimo izbor izmedju ljudi koji ce slusati svedske mocnike i raditi po njuihovom nalogu i onih koji ih nece slusati.

    Ako izaberemo onog koji ce slusati bunicemo se sto slusaju i ispunjavaju sve zahteve EU i tako dalje, a ako opet izaberemo one druge dobicemo sankcije i bombe.
    E sad od dva zla treba izabrati manje tj prihvatiti ulogu nistavnog naroda negde na balkanu i piti sluga svetskim mocnicima ili “izginuti slavno”

    A prva dama…potpuno imaginarna licnost u celoj prici. Dal ona ide u aljincetu versace il joj mozda vire gace potpuno je svejedno.

  3. Sunašce says:

    Boris: Dobro,vidim da si zadovoljna sa predsednikom i prvom damom…Toma i dalje računa na tebe

    Kakav spin na početku i ozlojeđenost na kraju 😀 . Ne znam odakle si izvukao te zaključke? Možda iz povremenog pljuckanja po DS-u na ovom blogu? Hoćeš da kažeš da je to bilo bez osnove? Ne razumem te ekstremističke fore kada je sve a priori dobro ili loše u zavisnosti sa koje strane dolazi i kada se svaka kritika doživljava kao blasfemija, a sa druge strane ohrabruje (čak i bezrazložno) pljuvanje protivnika. Naročito to ne razumem kada dolazi od ljudi koji su povampirili SPS i po gore navedenom principu branili takav potez. Biće da nemam odgovarajući mentalni sklop za tako nešto.

  4. E i ja sam bila prijatno iznenadjena time sto Toma vodi zenu sa sobom, za razliku od onog prethodnog osvedocenog mizogina. To za humanitarni rad nisam ispratila, ali nek se bavi zena, ne vidim sta je tu lose. Negoooo ne slazem se ono za postovanje institucije predsednika. Pre svega ne u zemlji koja je ovisna o kultu licnosti. Fuck the system!! 😉

    • Constrictoria says:

      jbg, razdvajam instituciju od lika und dela osobe, koja je predstavlja. 🙂
      Tog lika su izabrali moji sunarodnici ergo poštujem volju većine…
      To što je meni cool direktna demokratija je sasvim druga priča… 🙂

    • Constrictoria says:

      Zašto ne bih bila zadovoljna prvom damom? Šta je uradila tako tragično, ponižavajuće i zastrašujuće, pa da ne budem?
      Zašto ti nisi zadovoljan njom? Zato što se oblači loše?

      I zašto bi Toma računao na mene? Mora biti da sam SNSovac, čim nisam u startu ispljuvala predsednika (koji je, bdw, i tvoj predsednik)!?

      Šta (ne)mislim o predsednicima sam rekla na početku teksta – poništila sam listić. To govori da nisam imala zadovoljavajuću ponudu na izborima…
      Zašto nisam bila zadovoljna ponuđenim “pametnim glavama” – neka se dosete izborni štabovi.

      I na kraju, poenta ovog teksta je da je krajnje bljutavo napadati jednu ženu samo zato što je žena predsednika Srbije. Sačekajmo da vidimo da li će nešto pametno uraditi ili neće, pa kritikujmo njene poteze (pozitivno ili negativno). Pljuvačinu radi pljuvačine ne volim.
      Ne sećam se da je iko pljuvao gospođu Tadić po novinama onomad (ili, možda, grešim!?)…

Comment

