Zašto Srbija nije dobro mesto za geek-ove?

Odmah u startu da kažem da je Srbija neprijateljski nastrojena uglavnom prema svim građanima, ali mi se čini da je nekako najbrutalnija prema geek-ovima. Al’ da krenem od početka…

U poslednje vreme se ozbiljno radi na turističkoj ponudi Srbije: te dobra klopa, te priorda, te znamenitosti… I sve je to super. Ali ljudi iz TOS-a bi trebalo da znaju da turistima iz 21. veka, pored svega treba i net. Da, net. Internet.

Kako izgleda odmarati u Srbiji?

Na odmoru sam nadomak Beograda. Planina, ptičice, priroda, mir, tišina, čist vazduh… milina, reklo bi se. Ambiciozno sam uzela net kod Telenora i očekivala da ću ispod nekog drveta na nekom proplanku da tvitkam i komuniciram sa drugarima, sve dižući slike lepe prirode oko sebe. Ali, cvrc. Ovde se ‘vata samo 2G mreža. Brzina ide od 3 Kb/s do maksimalnih 115 Kb/s. I to kad imam 80 – 90 Kb/s ja sam srećna žena.

Sad bi neki rekli: „Šta kukaš – otišla si na odmor. Šta će ti net? Odmaraj!“.

Hello, živimo u 21. veku! Kontam da mnogi to ne shvataju, ali ima i nas, kojima je net normalan, kao i tekuća voda u kući, kao TV signal, kao pranje zuba posle obroka… Jednostavno, net nije luksuz, net je normalna stvar. Da ne pričam da mi i posao zavisi od net konekcije…

Sa ovako jadnim netom, osećam se više nego jadno… 😦

Kao što rekoh, nalazim se nadomak Beograda i net je totalni krš. Šta bi bilo da sam otišla u neki ruralniji deo Srbije? Ruku na srce, i ovde je sredina ruralna, da se ne lažemo…  Mislim, gledaju me k’o najvećeg freak-a kad pitam kakav im je net. To ovde slabo ko koristi… Još gore je kad te vide sa knjigom pod miškom, al’ to je neka druga priča…

Nego da se vratim na temu:

TOS izgibe da objasni kako je Srbija totalno cool za posetu. E, pa, nije. Ako mi ne verujete, pitajte nekog strejndžera, koji nije došao da bi lokao po smešnoj ceni za njega na nekom splavu i priveo za još manje para (često i za piće-dva) neku splavarušu, već je došao da stvarno vidi prirodu, znamenitosti… Rećiće vam koliko je očajan, jer nema net.

Sve dok vlast ili oni, koji se time bave, ne shvate da je potrebno da cela Srbija ima dobru pokrivenost i da možeš i iz neke vukojebine (pardon my language) da se nakačiš na net – nema ništa od turizma.

Pa, majku mu, je l’ toliko teško pobosti koji predajnik!?

Ovamo bi svi da nam otmu pare, a usluga? Da me ne shvatite pogrešno: ne krivim Telenor (2G signal ovde imaju i MTS i VIP). Nije do njih. Prosto, tako se svi ponašaju. Mislim da kontaju da ima malo nas, kojima net treba, možda nas smatraju i statističkom greškom. Ono što njima nikako da uđe u glavu jeste da mi, ta statistička greška, zapravo i trošimo  njihove usluge. Ne bih da budem baš bezobrazna, al’ usuđujem se da mislim da naša branša (pored još par branši), jedina i ima para za odmaranje i putovanje. Zato mi i nije jasno zašto seku granu na kojoj sede…

Iskrena da budem: odmorima u Srbiji nisam sklona. Na ovaj mini odmor (hvala nebesima, biće brzo gotov) smo otišli samo zbog dece. Znate one fore: apetit, vazduh, gvožđe… Al’ kad se saberem, verujte na reč, pametnije je otići na Alpe… Ne košta to puno. Verujte, jeftinije od Kopa. A tamo imam net. I to ne ovaj džepni, nego free wireless… Sem toga, tamo nema ni nestanaka struje, a i mobilni uvek ima signal…

Zaista prolazim kroz agoniju. Ni mail čestito ne mogu da proverim. Jedina svetla tačka je to što će sve ubrzo biti gotovo…

MojaMalenkost je završila sa seoskim turizom zanavek (što bi ovde rekli).

 

 

 

Note:

Molim da me zaobiđu svi koji bi da mi spočitaju da sam zavisna od neta i da treba da se lečim. Živim u 21. veku i smatram da je net ljudsko pravo. Tačka.

One thought on “Zašto Srbija nije dobro mesto za geek-ove?

Comment

