Godina preduzetništva

U trenutku kada sam pomislio da naš monarh ( monarh zato što je monopolizovao i u jednoj ličnosti objedinio predsednika stranke, predsednika države, premijera, parlamenta i ko zna čega još) ne može niže da padne od proglašavanja godine beba on je proglasio godinu preduzetništva. Dragi Vođo menjaj PR tim. Ovi sadašnji te zajebavaju. Kao da im je neko drugi dao više love od tebe.

 

Pretpostavljam da ti je kućni ljubimac (ne, ne onaj sa pendrekom već onaj što je pošteno, preko konkursa, dobio posao) rekao da je giljotina propisa uspela, da je poreska reforma uspela i da su svi dobili po 1000 EUR od akcija. I da si mu ti poverovao. Mukice malena. Kao da nisi znao, kada si mu ponudio četvrtinu mesta u parlamentu, da je taj ekspert zajebao nekoliko vlada i uvek se trudio da svoje brljotine svali na pleća drugih. Kao da nisi znao da je jednu vladu srušio fingiranom aferom. Znao si, znao, nemoj sada da se vadiš. Znao si čim si za premijera postavio nadređenog u toj aferi, a SOKOJevac se nije bunio. Elem, da ne prosipam otrov koji čuvam prema DS-u kao stranci izdajnika svega u šta sam verovao i zalagao se zadržaću se na konkretnim činjenicama vezanim za preduzetništvo u zemlji Srbiji. Ovo pišem sa aspekta nekoga ko se već više godina ( skoro deceniju) bavi time.

 

******U P O Z O R E NJ E *****

 

Svako ko nije uspeo da pribavi partijsku knjižicu sa sitnim brojem i uvali se, zahvaljujući tome, na budžetsku sisu neka pali odavde glavom bez obzira. Nebitno da li je lekar, pekar ili apotekar. Prijatelju, ako si mlad, sposoban i željan rada, a ne želiš da pripadaš nekoj od sekti beži odavde glavom bez obzira i ne okreći se. Veruj nama, matorim budalama koje su mislile da će se ovde nešto promeniti, i nemoj da se učiš na svojim greškama već na našim. Ne nasedaj na predizborna proseravanja dokazanih lažova.

 

******U P O Z O R E NJ E*****

 

U jeku giljotine propisa i promocije preduzetništva ( u još jednoj od mnogih predizbornih godina) rešimo moje ženče i ja da otvorimo firmu. Pročitamo mi zakone, propise i obećanja i konsenzusom ( dok je držala oklagiju iznad moje nezaštićene tintare) rešimo da se firma vodi na nju.Umanjenje poreza zato što je žensko ( čista diskriminacija ako mene pitate) zato što je mlađa od 30 godina ( ovo mi nije smetalo :)) itd. Stigne nama rešenje od poresko uprave u kome piše: umanjenje poreza zbog ovoga 0%, umanjenje poreza zbog onoga 0%, umanjenje zbog nečeg trećeg 0%. Odlična stimulacija, nema šta. Bravo ekspertu,. Bravo maestro laganja. Bravo Dinkiću. Pored tebe i baron Minhauzen prolazi pognute glave. Ode moje ženče u poresku upravu da vidi šta nije u redu i tamo joj kažu da ćuti ako neće probleme (inspekciju svakog drugog dana). Samo zbog tebe se nadam da postoji Bog i da će ti on suditi zbog svega što si nam uradio iz sopstvene alavosti, gluposti i nesposobnosti. Eto, čovek je naterao zakletog ateistu da se poziva na boga. Treba da dobije orden od SPC. I da zabrine državu koja još uvek dozvoljava njegovo političko delovanje (JUHUUU Borise, ima li te? Ili ti je bitnije par procenata glasova zajedno sa Dačićem?). Dobro. Sada ću stvarno prestati da prosipam otrov, mada bi ih sve poslao na Goli otok. Koji bih zakupio od Hrvata i ne bih žalio para. Mada bi i oni imali koga da pošalju tamo tako da bi mogli da se dogovorimo.

Šta je ovde problem kada se pomene preduzetništvo?

Nekoliko stvari. Na našu žalost, država na sve to ima apsolutni uticaj.

Prvi problem je isplata zarada. Na jedan dinar koji dam sebi, ili zaposlenom, moram da dam 0.70 para državi (skoro). Znači, ako hoću da sve bude “belo” zaposlenom isplatim 500 EUR, a državi 350EUR. Gde je tu logika? Zašto toliko. Zato da panduri čekaju mito? Zato da lekari čekaju mito? Zato da šalteruše po institucijama čekaju mito?A da, mito ne postoji u Srbiji. Ovde je korupcija iskorenjena. Nedaj bože da isplaćujem minimalnu zaradu. Onda ovim krvopijama ide više nego radniku- http://praksa.rs/aktuelni_podaci.php?open=28 . Gde je tu PDV od 18%, porez od 10% na zaradu na kraju godine itd… Turci vratite se. Sve vam je oprošteno. Vi ste makar samo desetak uzimali. I onda mi se pojavi ova PR tvorevina i priča mi o preduzetništvu. Bljak!

Drugi problem su karteli i partijske veze.

Treći problem su parafiskalni nameti. To su oni nameti čije je uklanjanje najveći lažov srpske politike obećao pre ko zna koliko godina i koje je toliko dobro uklonio da na tome i sada bazira svoju predizbornu kampanju, Pa ko poveruje taj je debil. Parafiskalni nameti su nešto zbog čega svakom vojvođanskom, šumadijskom i svakom drugom lokal patrioti kažem da prvo pogleda u svog predsenika opštine pre nego što počne da mi cvrči kako živi kao govno zbog zlog Beograda. Znate, to je ono kada vam opština rebne da umesto 10K dinara ove godine imate da platite 100K dinara za istaknutu firmu. Naravno, vi ne morate da imate istaknutu firmu po zakonu, ali po zakonu morate da platite istaknutu firmu. Da li zvuči nenormalno? Da. Zvuči nenormalno, ali to je jedna od reformi našeg dragog SOKOJ-evca.

Četvrti problem su retardi u državnoj upravi. Meni su, jednom prilikom, tražili JCI obrasce za izvoz softvera. Šta sam trebao da radim? Da pošaljem izvorni kod šleperom u Litvaniju? Da kažem ljudima da ne mogu da to skinu sa neta jer živim u zemlji koju vode retardi? Da li bi mi gubitke, posle odjebavanja, nadokandio ekspert? Kako da ne. Bože svašta. Nisam ja Miškovićev Comtrade da bi se brinuli za mene. Mene treba zatući da nebih pravio konkurenciju.

Zaključak.

Odoh ja odavde. Pričao sam sa nekim ljudima koji su spremni da daju još jednu godinu šanse Srbiji pa da vide šta će. Ja nisam spreman na to. I nisam ja kao pojedinac problem. Problem je gomila ljudi koja razmišlja slično. Šta ćete da radite, O Vladari, kada vam svi pametni odu odavde. Da li ćete da budete srećni jer niko neće da talasa i remeti idilu? Dao sam i previše prostora da se nešto ovde promeni na bolje. Proveo sam i previše vremena ovde čekajući da postanemo normalna zemlja. Svaku nadu mi je ubio Boris Tadić sa uvlačenjem u vladu kriminalaca i nesposobnjakovića. Ja prevashodnu obavezu imam prema svoj porodici i prema klincima kojima ne želim da rastu u ovoj žabokrečini u kojoj nanogice nose oni koji su pokrali milione (zato što imaju para i što su ortaci sa ministrom policije), a oni koji su ukrali jabuku idu u zatvor. Jebite se. Na kraju ćete da vladate sami nad sobom. Ko će onda da vam plaća porez i od čega ćete da nameštate tendere? Meni cela ova žvaka vladajućeg monarha liči na: snađite se, ko vas jebe ako se do sada niste učlanili u DS, SPS, URS… a mi ćemo svojski da se potrudimo da vam skinemo kožu sa leđa da bi naši članovi imali od čega da žive.

2 thoughts on “Godina preduzetništva

  1. ужас, социјалистичка власт, иде у кампању са тезом о предзетништву, а ту идеју (креативност, индивидуалност, иновативност) реално убијају сваки дан, већ 10 година.

  2. ako si mlad, sposoban i željan rada, a ne želiš da pripadaš nekoj od sekti beži odavde

    Beži odavde ako umeš išta da radiš.
    Baš sam pričala sa gosn suprugom juče na ovu temu. Kaže ovi skotovi političari idu na to da unište malu privredu, dok velike korporacije idu na to da te učine 100% zamenjivim, pojedinac gubi na svakoj vrednosti, tako da se manje-više krećemo ka robovlasničkom društvu. Reče da se nada nekoj narodnoj revoluciji, a ja sam se grohotom smejala.

Comment

