#AntiACTA

I bi protest protiv ACTA. Juče.

Koliko je ljudi na protestu bilo? Odgovor na ovo pitanje nije jednostavan. Zavisi da li ste bili na protestu ili ne; da li koristite društvene mreže ili ne; da li verujete medijima ili ne…

Napisaću ono što mislim, ono što sam videla – tako da je dalji tekst, zapravo, viđenje iz mog ugla. Ne zaboravite da je Blogche moja mentalna wc šolja, pa se nemojte mnogo potresti/naljutiti/zapeniti, ako se moj stav ne poklapa sa vašim. Živce spakujte u džep. Ne zaboravite: zbog prekomernog nerviranja i mrštenja skače prEtisak, a pojavljuje se i bore. 😀

Vrlo ambiciozno sam se spremila za protest: ponela sam Tošu sa sobom (doduše, Tošu uvek nosim sa sobom). Očekivala sam da će an Trgu biti par stotina ljudi i da će biti kul da putem skajpa prenesem uživo sliku drugarima, koji su pobegli odavde. Prethodni dan smo razvili strategiju i dogovorili sve, pa su jedva čekali da, na neki način, i oni daju podršku AntiACTA protestu u Beogradu.

Stižem na Trg pola sata pre početka protesta i vidim da je tu već ona brojka ljudi o kojoj sam razmišljala. Kontam da je to to i da sad čekamo početak… Ali – grešim! Ljudi i dalje pristižu! Tu i tamo po koji fotograf čvrkne aparatom okupljeni narod… Dolaze i drugari, pa se pozdravljamo i tako to (znate ono redno. Kako si’ kako žena? Kako sitna deca? itajrad). U jednom trenutku, jedan Guy Fawkes mi se javlja i staje do mene. Kontam da čoveka verovatno znam. Urođena radoznalost mi ne da mira, ali poenta protesta i jeste da se svi mi zalažemo i za sve one, koji danas nisu tu, a dele naše mišljenje o ACTA sporazumu, pa imena i prisutne osobe i nisu bitni… Posle par rečenica kapiram ko je ovaj  Guy Fawkes. 😀

Već se dosta ljudi okupilo. Rešim da startujem Tošu i da krenem sa svojim mini LiveStream-om. Al’ ne lezi vraže: da li zbog preopterećenja, tj. očajne infrastrukture provajdera, ili vode u koaksijalnim kablovima, pokušaj je miserable failed. Ok. Šta da se radi. Šaljem sms-ove, izveštavam o problemu, javljam ljudima gde mogu da se uključe u LiveStream organizatora…

Trg se dobro popunio. Jeste da mi matematika nije baš jača strana (više sam ČovekOdPisaneReči, mada se ni tu ne bi mnogi složili sa mnom, al’ ko ih šiša), cenim da je bilo oko 2000 ljudi. Mediji se igraju brojkom od par stotina ljudi, pa cenim da nam ACTA i nije baš potrebna, jer je kod nas debela pomračina uzela maha…

Smenjivali su se govornici… Došli su i ljudi iz Indije, Francuske, Češke. Neverovatan osećaj – Beograd je opet bio SVET! Beograd je ustao ruku pod ruku sa drugim gradovima Evrope protiv ovog NakaznogSporazuma! Ljudi, koji su došli na protest, pa i ja sa njima, su dokaz da su granice besmislene. Mi smo nova generacija, „čiji je dom internet“ i branićemo našu kuću!

Internet spaja ljude i mora ostati slobodan!

Internet daje znanje i mora ostati slobodan!

Internet deli informacije i mora ostati slobodan!

Internet se ne može ukrotiti i internet će ostati slobodan!

Iako su se pojedini nadali da će protest prerasti u ACTAZaPatikeEvent, ono što oni nisu znali, a mi ostali jesmo; jeste da se to nikada neće dogoditi. Mi nismo razularena masa. Mi smo pristojni ljudi, koji više ne žele da tolerišu nepristojnost 1% onih, koji misle da imaju moć! Okupili smo se, na miran način iskazali naše neslaganje, i kada se protest završio, otišli. Posle nas nije ostao haos. Posle nas nikada neće ostati haos.

Neposredno pre i posle protesta, mnoge političke opcije su podržale ovaj protest. Da budem iskrena, čisto sumnjam da zaista podržavaju AntiACTA stav; ali ovo je vreme predizborne kampanje, gde je svaki punoletan građanin bitan. Žalosno je što isti ti građani nisu više bitni, kada se furtutma oko izbora završi.

Iskreno se nadam da će građani shvatiti da mi, građani, zapravo,dajemo moć… Da mirnim putem  možemo ukazati na sistemske greške i menjati sistem na bolje. Nijedan građanin nije sam. Mi smo 99% i mi se pitamo!

Troglava neman, kako je Ivo Spigel nazvao ACTA, SOPA i PIPA, nije jedina pretnja slobodnom internetu i slobodi, uopšte. U ovu priču umešale su se i UN. O ovoj novoj pretnji, može se više pročitati u saopštenju PiratskePartije: Internet pod novim napadom – Pokušaj kontrole U.N. AnonymousSrbija su tokom noći izrazili neslaganje sa UNom (United Nations in Serbia Hacked by Anonymous Serbia)…

Ne želim da živim u svetu bez slobode. Ne želim da moja deca i njihovi potomci žive u takvom svetu. Uradiću sve što mogu i što je u mojoj moći, da se izborim za slobodu! Ne svoju, već NAŠU SLOBODU!

(R)EVOLUCIJA!

 

[wp-imageflow2]

 

Note:

11 thoughts on “#AntiACTA

  1. Rile says:

    Kada budete uradili nesto konkretno umesto ovih stihijskih decijih DDOS napada koje svaki klinac uz Ion Cannon i 5 min tutoriala na youtube-u moze da uradi.

    Kada budete usli u servere velikih lopovskih kompanija poput Delte, MPC-a i ostalih, u privatne kompjutere SVIH politicara i njihovih porodica i stranaka i u banke i javno otkrili sve racune sa ciframa, transakcije, konverzacije i mahinacije, korupcije i lopovluke kojima se oni bave, onda mozemo da govorimo o ozbiljnosti ovih akcija.

    Posto se drzava i njihovi sluzbenici javno izjasnjavaju za ACTA zakon a pri tome obrnuto svakoj zdravoj logici stite podatke o imovini lopova treba sve razotkriti i uz veliku pompu i konferencije za stampu, podizati krivicne tuzbe protiv svakog lopova uz prilaganje dokaza i svaki proces terati do ustavnog suda ako ne bude zavrsen ranije a ako i tada ne bude urodilo plodom onda ici na sud u Strazburu.
    Trebace vam nekoliko pouzdanih i dobrih advokata za ovu borbu.

    Pogledajte kako to radi Wikileaks. Koriste informacije hakera kako bi dosli do bitinih podataka odredjenih institucija i korporacija i onda mogu da ucenjuju korumpirane politicare u drzavama u kojima je vlast marionetska i prodata. Oni koriste prave hakere. Anonymous je samo masovna zabava.

    Moj savet Vam je. Skupite potpise. Postanite stranka jer onda Vam tesko mogu nesto sem da prekrse ustav i zabrane delovanje stranke sto onda povlaci tuzbu protiv drzave u Strazburu koju sigurno dobijate. I na kraju zvanicno krenite da predajte dokaze i tuzbe protiv pojedinacnih lopova i kompanija.

  2. Nažalost jako mali broj ljudi trenutno zanima ova tema, možda zato što apsolutno niko ni ne kapira koja će biti pravila igre, i to u zemlji gde svi gledaju filmove koji su skinuti sa neta jer nikom ne pada na pamet da kupuje DVD-jeve, a i ti bioskopi, mora da se plati ulaz… Software koji svi dele između sebe je nešto što se podrazumeva; kad bi morao da platiš preko $1000 za Adobe paket, verovatno ni ne bi ni razmatrao računar. Software skinut sa neta se koristi u bar 70% kompanija u ovoj zemlji… nema potrebe navoditi dalje…

    Jedino onog trenutka kad više ne bude svega što po defaultu uzimamo zdravo za gotovo, ima šanse da se više ljudi osvesti, a tad će stvar verovatno biti završena.

    PS: O slobodi govora neću ni da pominjem, realno od toga prilično skače pritisak….

    Nego… zar nije krajnje vreme da se krene u konkretnu anti kampanju i akciju? Hm?

  3. Ius says:

    Odličan tekst i sumiranje utisaka sa #AntiACTA protesta.

    Moram priznati da sam se prijatno iznenadio videvši onoliko ljudi juče na Trgu (nije što si ti napisala, i po meni je bilo oko 2000), pogotovo imajući u vidu da je organizovan isljučivo preko društvenih mreža i u relativno kratkom roku. A to što su mainstream mediji preneli da je bilo par stotina, pa već smo se navikli da nas o svemu lažu i da im ništa ne verujemo. 😉

    Sve u svemu, jedno veliko BRAVO za organizatore, kao i za sve prisutne! 😀

  4. Odličan tekst to su i naši utisci, pogotovo ovo ‘Beograd je opet SVET’. Listam tako fotografije koje je objavio @YourAnonNews i ne mogu se oteti utisku da je ANTI ACTA u Beogradu izgledao bolje od većine gradova (možda čak i svih)! Da li samo imamo profi fotografe koji ubodu trenutak ili je nešto više prosudite sami :).

    http://imgur.com/a/FRhtZ#7

    Fotografije od 7-10, 18-33 je sve Beograd :).

    Inače i u NS je bilo sjajno, mnogo bolje nego što je ekipa iz NS to očekivala.

Comment

