TurskeSerije – TeorijaZavere

Najezda turskih serija mi smeta ( i verujem da nisam jedina). Ušle su na tržište, gotovo stidljivo, a sad je tržište pokoreno. Od ljudi, koji ih gledaju, čujem komentare da smo isti kao oni (prim. aut. Isti smo kao Turci), da se ne razlikujemo, da su sve to životne priče… Hello! I kad gledaš CSI i tu gledaš neku životnu priču, ne?

Kako bih bila sposobna da napišem ovaj tekst, naterala sam sebe da odgledam dve epizode dve različite turske serije. Ono što sam primetila jeste da roditelje nije briga za svoju decu u smislu „Ima da radiš šta ja kažem“, odnosno „Ima da voliš koga ja kažem“ i svi su oduševljeni tim stavom, jer, pobogu, mama i tata najbolje znaju šta je najbolje za njihovo dete; e,  sad, što se njihovo dete ne slaže sa njima – to je već druga stvar, bitno je da se pokorava njihovoj volji (ako se dete ne pokori volji roditelja – cela mnogobrojna porodica ga „briše“)… Gotovo da vidim već roditelje, koji gledaju ovaj shit, kako upijaju obrasce ponašanja i preslikavaju na svoju porodicu…

Slažemo se da ove seriju utiču negativno na razmišljanje i ponašanje konzumenata, je l’ da? No, to nije sve. Čini mi se da se iza ovih serija krije i nešto drugo (to sad progovara TeoretičarZavera u meni). Naime, volim da se bavim TeorijamaZavera ili Zaverama u globalu… Možda ova Zavera ne postoji, ali zamislimo da postoji…

Dakle, šta je cilj TurskihSerija?
Novo OtomanskoCarstvo. Ne, neće biti ratovanja i osvajanja teritorije. Turske serije su tu da nam pokažu da nam je mentalitet isti, te da smo mi svi drugari i da se najbolje razumemo… Turci su polako počeli da imaju priličan politički uticaj nad teritorijom bivšeg OtomanskogCarstva (Sirija, Liban, Palestina…). Polako se uticaj širi i na naše podneblje (BiH, a i na još uvek zvanične delove Srbije: Sandžak i KiM). Računaju, valjda, da te, njihove serije, mogu da izvrše značajan uticaj na svest ljudi, te da će prva asocijacija na Turke biti „isti su kao i mi“, a ne „tlačili su nas 500 godina“. Ovim serijama ulaze na mala vrata…

Turska već 30ak godina čeka na ulazak u EU, ali cenim da dok je Francuza – od tog neće biti ništa. Nešto slično kao sa nama i Nemcima. I EU i Turskoj je jasno kako stoje stvari. Ono što me plaši možda se, a možda i nije, desilo je sledeće:

Šta ako je Turska (koja nije zanemraljiva kao vojna/ekonomska sila) dobila zeleno svetlo od EU (u koju nikad neće ući) da se bavi političkim/ekonomskim uticajem na bivše delove OtomanskogCarstva u JEvropi, kao kompenzaciju što nikad neće biti članica? Na taj način je svima lepo: i Turskoj, jer je plasirala svoje ideje/proizvode, te zbog tog uticaja sve ove BananaRepublike (uključujući i Srbiju, jer smo i mi banana) postaju zavisne od nje; i EU, jer se ratosiljala i Turske i Srbije i Makedonije i BiH i R. Srpske u svojim redovima…

Ako je moja TeorijaZavere tačna, onda smo naHebali. Ako sam u pravu, biće još više serija turskog porekla, te raznih putopisa iz Turske, tek da nam još više usade u mozak ideju da smo isti. Verovatno će i biti neke mizerne ekonomske pomoći Turske Srbiji, a možda padne i par donacija (tipa: TurskaĆesma ili TurskoKupatilo)… No, ne brinite – sigurna sam da bi nam u tom slučaju vlast (ko god da je na vlasti – zaista je nebitno) servirala odličnu priču, te bi široke narodne mase ispranih mozgova jedva dočekale takvu prelepu EkonomskoKulturnoPolitičkuPriliku i privile je na grudi s puno ljubavi…

Da li je moja TeorijaZavere istinita – pokazaće vreme… Ovo silovanje TurskimSerijama konzumenata TV programa u Srbiji bi mi jedino imalo smisla ukoliko Turska želi nešto da postigne, pa plaća i kapom i šakom WannaBeInformativnimKućama da promovišu njihovu (ne)kulturu. Zato mi sve i smrdi na perfidnu političku igru…

Možda i grešim… Možda je istina da su WannaBeInformativneKuće iskoristile priliku i plasirale IspranomSrpskomMozgu supstitut za LatinoSerije… Pa, mi i Turci smo nekako „naši“ – Latini nekako imaju više veze sa Kolumbom…

Na kraju, moram da kažem da vidim i izvesnu ironiju u tome što PrvaSrpskaTV mahom zasniva program na TurskomKulturnoUmetniĆkomProgramu… 😀

Al’ lepo to objasniše na Vukajliji:

 

25 thoughts on “TurskeSerije – TeorijaZavere

  1. Kažu, ne treba praviti pretpostavke, pogotovo negativne. Kažu, sumnja je skoro uvek negativna. Ali, uvek jedno ali nas podseti na oprez, tako da ću i ovaj tekst da prihvatim kao oprez, a nije na odmet, posebno ako se iskustveno zna da se istorija ponavlja, da mi posluži baš, zlu ne trebalo, jer, sećate se, postoji stara dobra izreka: Koga zmija ujede i guštera se plaši.
    Znači, ovaj tekst, po meni, nas veoma lepo podseća da mozak služi da se njime misli, a ne da se sve uzima zdravo za gotovo i servirano, kako bi to neko drugi voleo, već da sami sebi biramo i odvajamo kukolj od žita, znači dobro od lošeg.
    Bravo Anita za razmišljanje, jer mediji su čudo, a da su moćni, pa i u to smo se uverili, a da ljudi sve manje misle svojim mozgom, u to se, na žalost, uveravamo lagano, ali sve češće.

    • Constrictoria says:

      Ovaj tekst sam napisala još prošle godine u januaru.

      Jednostavno sam povezala činjenice + istorija + iskustvo. 8)

      E, sad, možda zvuči nekima kao SF, ali za mene je ovo samo jedna od mogućnosti… Razmišljala sam i ostalim mogućnostima i neke su mračnije, neke svetlije, ali mi je ova, koju sam iznela u tekstu, nekako najviše verovatna…

      Male su šanse da Turci ikada uđu u EU, s druge strane EU mora da im da nešto zauzvrat zato što ih neće pod svoje okrilje, pa što to da ne bude deo Balkana!?
      Činjenica je da EU ne treba ni ovako raspadnuta Srbija, sa sve još raspalijim KiMom (problem narkodilera, belo reblje i ostalo…), pa onda bolje da nas neka, uslovno rečeno, sila hendluje, nego EU…

      Eto, u tom nekom pravcu ide moje razmišljanje…
      Sad, da li sam u pravu – videćemo.

    • Constrictoria says:

      Sve piše u blogu. 😆

      p.s.
      Svi misle da sam ParanoičniTeoretičarZavere! Biće posle ‘jesam li vam lepo rekla’, al’ biće kasno… 😈

      • Nenad says:

        Mislio sam u smislu, da li se to tvoja zavera ostvaruje? Ja i dalje ne mogu da poverujem…

        A da nije samo globalizacija u pitanju? Bilo bi bolje da je to pa se nadam da jeste. XD

        Btw, ne mogu da provalim sta nije u redu sa mojim avatarom ovde :/

        I setio sam se *jos jedne* stvari, a to je da sam i ja cuo komentare u stilu: ” isti kao oni (…), da se ne razlikujemo, da su sve to životne priče…” 😆

        • Constrictoria says:

          Pre svega, nadam se da možeš da provališ gde se šalim, a gde sam ozbiljna. 😉
          Što se samog bloga tiče, iznela sam svoje zapažanje, koje može, a ne mora biti ogledalo realnosti.
          Što se komentara tiče, mahom se šalim, osim kad sam ozbiljna. :mrgreen:

          A za avatar, ako si na Gravataru, trebalo bi da ga tema ‘povuče’ odmah. A ako si ga upload-ovao ovde l – verovatno je otišao u pogrešan folder (što ću ispraviti tokom dana…)…

  2. gradisa says:

    Moz da bude ne mora da znaci.Sto se mene tice bas me briga kome cu da placam porez dal Turskoj Austrougarskoj ili nasoj paradajes republici.

    • Constrictoria says:

      Pa, sad, ako Turci uvedu desetak na godišnjem nivou – to je manje od ovog što sad plaćamo…

      Šalim se malo…

      Potpuno si u pravu – zaista je sve jedno – k’o da za narod ima neke nade… 😕

    • Constrictoria says:

      Poslala sam obaveštenje po golubu pismonoši (sigurna sam da se sve ostalo prisluškuje) ali On nikako da odreaguje.
      Nego, kada budeš sa onim njegovima pio kaHvu ti urgiraj za našu stvar.

  3. A vlasnik Prve Srpske je, ako su mi dobri izvori informacija, Grk. Idealno:)

    E sada kada smo kod teorija zavere, nisi ti prva dosla na tu ideju. Pre pola godine neko mi je ispricao kako EU planira da izbaci Grke. Zajedno sa njima, BiH i Makedonijom mi bi smo pravili neki savez, uniju gde bi Turci vodili glavnu rec. E sad ko ce ga znati. Mozda je to samo prica, a mozda i dim, a gde ima dima tu ima i vatre.

    Ali jedno je sigurno, da Srbi vole isprazne serije, vole 🙂 Mada mislim da nismo jedinstveni po tom pitanju, sto me ne raduje nego brine 😦

  4. Kaže Marko Kraljević, zureći u jednu tačku, Karađorđu:
    Marko: – Đorđe ! Evo ih idu turci
    Karađorđe: – (preko ramena) Jel na Prvoj il` na Pinku ? 🙂

  5. Gorio says:

    Meni to sa Latino serijam i Turskim serijama liči na ono o crnom i belom luku.
    Kaže čovek prijatelju: jeo sam crnog luka, kako da se rešim neprijatnog mirisa?
    Prijatelj mu odgovori: jedi na to beli luk, pa se crni neće osetiti.

    Serije inače ne volim, naročito one maratonske.
    Malo ih j dobrih.

    • Constrictoria says:

      Nisam ni rekla da je 100% tačno moje razmišljanje… 🙂

      Al’ kad sednem, pa malo bolje razmislim… Turci su mi suMljivi… 😈

  6. Volim što ne volim! – da pratim tv program 🙂
    tako da ne mogu ništa kazati na tu temu sem da postoji gomila raznih gluposti (generalno) kojima nas truju. i nije uopšte bitna zemlja porekla! prosto su nam komisije za odabir totalni out!

      • čula sam da je tako.
        čak imam i neku drugaricu koja je bezuspešno pokušavala da me navuče na jednu od… kaže: baš je dobra! onako – realna .))) šta god to značilo!

        zapravo… ako već ne može neko da izbaci tv iz stana, onda makar ima daljinski, pa može da bira kanale. kad baš imam vremena skoknem na onaj kanal o kuvanju 24 sata i naodmaram se uz recepat ili dva:)))

Comment

