Jelen vs. Lav (iz ženskog ugla)

Sve hoću, al’ mi se ne da. Kad god bih sela da razradim natenane ovu temu – iskrsne nešto bitnije. Pošto mi Naslednik i ove večeri ne dozvoljava da spavam bar 2 h u komadu, da iskoristim ½ litre kafe, koju pijem, i noćobdisanje i da konačno kažem šta imam i na ovu temu.

Kao što i naslov kaže Jelen vs. Lav. Da, pričam o pivu. Generalno, što se piva tiče, ja sam za Kaiser, Guinness ili Budweiser (BlackKaiser je moj izbor) . Da budem iskrena, više sam ShotPerson – tequila, vekija, absinth… Nego, da se vratim na ova naša piva….

Odmah da kažem da u ovoj bici pobeđuje Lav. Ne samo zato što je bolji od Jelena, nego zato što je Jelenu nastup u totalu imbecilan. Po mom skromnom mišljenju, trebalo bi da promene kreativni tim, jer ne gađa ciljnu grupu. O, da, muškarci piju pivo… Ali žene ga kupuju. I tu dolazimo do promašaja Jelen kampanje.

Krilatica Jelena je „Muškarci znaju zašto“, dodala bih na ovo im žene ne kupuju Jelen. Reklame za Jelen su okrenute isključivo muškarcima. Muškarci su najbolji/najsnalažljiviji/jaki/pametni… Dok se Lav obraća podjednako i muškom i ženskom delu populacije duhovitim i zanimljivim reklamama. Da, Jelenovci, i žene vole da popiju pivo.

Gde greši Jelen?
Možda srpski muškarac više voli da popije Jelen, ali uvek dobije Lav. Zašto? Zato što su žene zadužene za kupovinu. Svaka supruga i majka će svom supružniku ili čedu iz radnje da donese pivo koje sama odabere. Muški deo KućnePopulacije se nikako neće buniti, jer bi to značilo da će naredni dan da ga sačeka poduži spisak za kupovinu uz komentar „Ako ti ne valja ovo što ti ja kupim, a ti, blago meni, put pod noge, pa sam kupuj. A kad kupuješ sebi, evo spiska i za kuću“… Svaki pametan muškarac će da popije ono što mu se donese…

Kada pričamo o mlađoj populaciji (momcima i devojkama), opet Lav pobeđuje. Zašto? Zato što „ili jesi ili nisi lav“. Bilo bi smešno da dečaci jedan drugom pričaju „ili jesi ili nisi rogonja“, je l’ da? Zatim, ako piju ovaj HmeljniNektar u društvu devojčica, izabraće Lav. Zašto Lav? Zato što im reklame nisu seksističke (setimo se reklame za Jelen kamp gde su lepe cice ponuđene na pladnju). Svaki pametan momčić zna kako da fascinira devojčicu. A šta je bolje od priče „Više volim Lav – oni ne potcenjuju žene“.

Zatim, Lav je imao sjajnu kampanju gde je donirao deo novca od prodaje promo paketa Crvenoj Zvezdi i onim drugima (sećate se: pivo je prodavano u konzervama sa amblemimam klubova). Ako se ne sećate, evo sličice:

Znam mnoge porodice u kojima zavisi mir u kući od kupovine piva. Nisam NadžakBaba, al’ kod mene Jelen ne prolazi.  Smatram da žena ne sme biti tretirana kao seksualni objekat ni u reklami. Lični dojam o Jelen reklamam mi je: tupavo do bola. Njihove reklame mi se čine kao blede senke Amstel-a. Amstelove reklame su duhovite i, na neki način, slave ljubav prema ženama, dok Jelen, maltene, poziva muškarce u kamp, jer će biti ZgodnihCica…

Eto, što se mene tiče, Jelen gubi na svim poljima.

I na kraju, tek da napomenem, da mi Lav nije platio da pišem o njima. Nije ni Jelen. Ovo je samo nešto o čemu razmišljam kad vidim Jelen reklamu. Da, toliko me njihove reklame izvedu iz takta, da sam morala da napišem  koju o tome ovde…

 

p.s.

Ako Lav hoće da udeli koju kartonku piva za ovaj afirmativni tekst – neću se ljutiti.
Što se Jelena tiče, ni 3 šlepera ne bi pomoglo da napišem koju lepu reč o njima…

 

Napomena:
Sličice su skinute sa neta. Ako se vlasnici istih ljute što sam ih koristila za blog, neka kažu i skinuću ih odmah. Naravno, pomenuću ko se ljutio. 😀

11 thoughts on “Jelen vs. Lav (iz ženskog ugla)

  1. Jelen uzvraća udarac! Izvini, vrlo simpatičan tekst – ali Tomo te “razbio”… Reklame su im zaista bljak, mislim da gadjaju tinejdžere (što je pogotovo bljak, i tema za neki drugi post) – ali AKO GOVORIMO SAMO O PIVU ja ću ipak izabrati ovo “omraženo”…

    Ali mislim da imaš poentu: Ako PREDUGO budu insistiraloi na tom debilnom imidžu možda se na kraju okrenem nekim stranim brendovima…

  2. tomo says:

    Zanimljiv tekst, ali realnost te demantuje. Jelen je mnooogo bolje pivo i prvi je izbor većine muškaraca (od ova dva brenda). Marketing tim Jelena radi odličan posao, veoma su svesni ko konzumira njihove proizvode i njih targetraju reklamama. Onih 0.5% žena koje piju pivo su prepustili Lavu 🙂

    A vaša porodica je izgleda specifična, jer ako kažem ženi da mi kupi Jelen pivo ne želim da mi se pravi pametna i kaže kako je kupila Lav zbog tamo neke TV reklame…to tako funkcioniše u porodicama gde se supružnici uzajamno poštuju. Jer sledeći put će žena tražiti Reebok patike, a ja ću joj kupiti Reabak (neki škart) i reći da je to isto, a u ovoj radnji je bila slađa prodavačica?!

    Vidi se da nisi razumela poruku reklame “Muškarci znaju zašto”. Ima nekih odluka u koje žene ne treba da se mešaju…hvala na ne mešanju.

  3. Bolja polovina i ja se ispovraćamo svaki put kad vidimo reklamu za Jelen – ni on, ni ja ga mrtvi kupili ne bi. (bolja polovina ide u kupovinu :)) Pogotovo kad vidiš strane reklame za pivo koje umeju da budu na granici sa produhovljenim, ovaj naš primitivizam prevrće želudac. Ja letos probala Stellu, btw, i skroz se navukla 🙂

  4. milos says:

    ONI DRUGI u jednom delu teksta, su PRVI, i bice opet PRVI… tako da si slobodno mogla da napises “crvenoj zvezdi i onim prvima”

  5. tatjanax3 says:

    O, i mene izludjuje kad cujem ”MUSKARCI ZNAJU ZASTO” , omg, ako oni znaju zasto, onda svi treba da se poubijamo..Ocajne su im reklame, diskriminisuce i ocajne. Moja sestra, npr. iskljucivo Jelen pivo voli da pije, bas se pitam kako joj je kad gleda reklamu svog omiljenog pica, a oni ga namenjuju iskljucivo muskoj populaciji.
    No, iskrena da budem iako volim leti da popijem po koje pivce, ni jedno nase mi se ne svidja. Jelen ima ocajan ukus, ali ni Lav mi ne prolazi. Lasko nikad necu odbiti, Tuborg, Amstel, Guinness i naravno Budweiser.. e da, i Staropramen moze da prodje. 😉

    • Constrictoria says:

      Razumemo se…
      Na tržištu ima mnogo piva (kvalitetnih i manje kvalitetnih) i umesto da se bore za svakog kupca, Jelenovci su jednu ciljnu grupu (ok, bolje je reći “većinu jedne od ciljnih grupa”) odbili svojim marketingom.
      Znam mnogo osoba ženskog pola koje očima ne mogu da vide Jelen. Takođe, ovo pivo kod njih u kuću ne može’ ući…

  6. sajtdzija says:

    Jaoj al grešiš…lav pijem samo zato što je pitkije pivo…ne zbog reklame, tv retko kada gledam. Inače i nisam neki ljubitelj piva, dok rakijeeeeeee uhhhhhhhhhhh….

    • Constrictoria says:

      Nisam ni mislila da se VascelaSrpskaPopulacija odlučuje na pivo zbog reklame. Samo kažem šta proizvedu njihove reklame kad ih gleda samosvesna žena. Ima mnogih koje prećute i ne obrate pažnju. Ali ja sam ubedila dve poznanice da više ne kupuju SeksističkiJelen jačim polovinama.
      Smatram da bi se toj nakaradi trebalo stati na put (mislim na: žena = sexualni objekat)

      • sasha says:

        A nije li seksitička izjava da žene kupuju Lav muškarcima. Ne treba žena da kupuje muškarcu ništa. U kupovinu se ide naiznenično.

        • Constrictoria says:

          Eto, meni je praksa kad skoknem do prodavnice da Sunašcetu kupim i pivo (a znam da to ne očekuje). Kao što on meni kupi neku čokoladicu ili nešto slično… To se zove RadostŽivljenjaUDvoje (dobro, nas je sad četvoro 😆 ), a ne RobovlasničkiOdnos.

          Inače, žene mahom idu u kupovinu. Malo zato što to volimo, malo zato što muškarci nisu skloni improvizaciji (muškarac kupi ono što mu se kaže – ako nečega nema u radnji, on će se bez toga vratiti; neće mu pasti na pamet da kupi neki supstitut…). Kad već svojom voljom žena kupi LAV, a JačaPolovina ili Naslednik počnu da zakeraju zašto je to baš LAV, onda ženi padne klapna, pa mobiliše drugu stranu, te obaveze u vezi sa kupovinom prebaci na nju. :mrgreen:

          I ne smatram deo izjave iz teksta seksističkom, jer izvlačiš priču iz konteksta.

          Jedino seksističko u mom tekstu su JelenReklame:

          httpv://www.youtube.com/watch?v=FtobFgyjLj0

Comment

