Magarac – c’est moi

Komšija renovira stan. Ako, i treba. Skupio keš, podigao malo kredit… Ma, super. Ono što nije super je Komšija. Kako? Pa, lepo. No, da krenem redom:

Moja zgrada ima 4 sprata. Mi smo na četvrtom. Iznad nas je ravni krov i dve garsonjere. Imamo još jednog komšiju na spratu. Elem, te garsonjere su, u stvari, vešernice, koje je neko zaskočio i napravio garsonjere (još pre 30ak godina). U njima sada žive ljudi i naš ravni krov nazivaju ZajedničkaTerasa. E, sad ide pravi filmski zaplet:

Komšije iznad nas, u garsonjerama, su se istripovali da je NašKrov, a NjihovaZajedničkaTerasa super mesto za orgijanje dece i pravljenje žurki. Pretprošlo leto nismo mogli da živimo od njih (jednom je čak dolazila i interventna da rastera pijanu bagru. Nije što su bili pijani i orgijali, nego što su slušali cecu, mecu i ostalu menažeriju). Bilo kako bilo, letnje aktivnosti su značajno oštetile NašRavniKrov, a NjihovuZajedničkuTerasu. Došla je zima… Ja tad bila srećna trudnica. Sedeli tako, jedno veče, Sunašce i ja, kad odjednom, poče kiša u stanu. Yup, poče potok sa plafona. Onda puče nešto, pa poče da gori iz utičnice…Srećom, sklopka odradi svoje. I tako, ja plačem, Sunašce izbezumljeno, a vatrica nas greje. No, brzo se ugasi.

Kad je svanulo jutro, shvatismo da nam u stanu života nema. Došao Električar i čudio se kako nismo izgoreli komplet. Nema nam druge – mora da padne renoviranje. Ali, čemu renoviranje sa oštećenim krovom?!? Za početak nas prime prijatelji na gajbu, dok ne nađemo stan. Potraga je duže potrajala, jer niko neće da primi trudnicu koja čeka dvojke. No, nekako nađosmo neki ćumez…

Prođe zima, dođe proleće, primače mi se termin, nekako iskamčismo kredit od Banke za renoviranje gajbe… Ode Sunašce sa KomšijomPrekoPuta da se dogovori sa Garsonjercima da se popravi i krov.

Komšija i Sunašce su veliki optimisti i dobrice, da u većini slučajeva ispadaju prave pravcate budale. Garsonjerci im se nasmejali u lice, uz konstataciju da ih zabole PolniOrgan što su nam gajbe ruinirane i da se jebemo sa sve gajbama, da od njih cvonjka videti nećemo. Komšija i Sunašce su se toliko iznervirali da su kontaktirali Advokata. Džaba moja priča da treba aktivirati par ćelavaca sa bejzbolkama radi pozitivnog efekta – pripisali su moj predlog PomračenjuUma izazvanog TrudnimStanjem.

Odem ja na porođaj – dođu majstori. Sunašce i Komšija plate sve. Niko u zgradi nije hteo da da keš – šta se koga tiče RavniKrov?!? Advokat je predlagao tužbu i bio ubeđen u pozitivan ishod na sudu, samo je priča imala catch: dok je proces u toku, gajbe ne bi trebalo dirati, da može SudskiVeštak da izađe par puta i utvrdi štetu.

I tako puknemo za RavniKrov sve ukupno oko 4.000,00 € i slovima: četirihiljadeevara. Koliko je koštala kompletna zamena instalacija u gajbi + građevinski radovi (jer je morao zid da se obija…), da ne pričam. A kad se već menja električna instalacija, daj da renoviramo i kupatilo… I tako, ostanemo mnogo kratki. Nešto je pokrio kredit, nešto buđelar. Majstori su bili posebna priča, al’ o tome neki drug put…

I završi se renoviranje i dođemo mi sa bebama…

Sad KomšijaGarsonjerac renovira garsonjeru. Hteo je čovek ’ladno da je „proširi malo na terasu“, al’ to ne biva, jerbo jedno su želje, a drugo SaglasnostStanara i GrađevinskeInspekcije…

No renoviranje je počelo. I šta se desi? Juče samo nestane voda. Na 40+. Pozovem Vodovod – kažu sve je ok. Dosetim se da je to Komšija… Odem do arbajtera:

–          Je l’ vi imate neke veze sa nestankom vodom? – pitam.

–          Ja. A š’o? – vrlo rečito reče arbajter.

–          Htela sam samo da Vam se zahvalim što ste obavestili stanare da ćete isključiti vodu, pa smo svi napravili zalihe. – ljupko rekoh.

–          Aaaaaaa? – opet će on. Rešim da progovorim jezikom, kojim ovaj čovek priča, jer mi nije stran:

–          Alo, bre! Usrala mi se beba. ’oćeš sad ti da dođeš da joj poližeš guzu, jer nemam čime da je operem, volino? ’oćeš bre sad da ti pozovem ekipu da te nauči pameti? – jeste, blefirala sam. Imam ja ekipu, al’ samo za RPG.

–          Ovaj, gospoja, ja… meni je žao. Ja nisam im’o pojma da ovde ima dece… Sa’ ću ja da odvrnem vodu, ovaj… Ja da ti se izvinem opet… – aha, mali zna da priča, samo ga treba malo motivisati.

–          Slušaj me, bre! Nemam ja problem što ovom hohštapleru radiš gajbu. Ali imam kad dođeš i secneš mi vodu, a da mi to ne kažeš. Nego da se dogovorimo ti i ja nešto: kad budeš hteo opet da isključiš vodu, da dođeš i da mi kažeš, inače će biti problema. Jesi me čuo?

–          Ma, ja da sam znao ja bi odma’ tebi prvo rek’o. Ma, ništa se ti ne sekiraj, ja ću da ti javljam.

MojiMajstori jesu bili malo ludi, al’ su se uvek dogovarali sa stanarima oko isključenja vode.

I da se vratim na KomšijuHohštaplera. Nalazim korelaciju sa njim i mojim dužnicima. Naime, svi klijenti koji mi dođu pare (a dođu mi podosta keša) su ove godine bili na letovanju (nekoTurska, neko Kipar, neko Italija…). I Komšija je bio na letovanju. Ja nisam. Pa, lepo je okolo praviti sranja i ne snositi odgovornost za njih; dugovati, a ne davati… Da se tako ponašam, mogla bih sigurno jedno godinu dana da se odmaram…

Iz svega prethodnog stičem utisak da, konstantno iz dana u dan, ljudi slični meni ispadaju Magarčine, a smradovi ispadaju “oni koji su se snašli”. Znate onu priču: „snašao se čovek – svaka mu čast“. E, dok se tim snađenima gromoglasno aplaudira, dok ne snose ama baš nikakve zakonske konsekvence, mi ostali, nesnađeni, ćemo biti samo obične Magarčine.

One thought on “Magarac – c’est moi

  1. Baš danas da vidim ovaj post! Vedrana i ja smo imali konstruktivnu diskusiju na temu (ne)potrebnosti da se podigne glas u komunikaciji sa bagrom. Vidim da ste vas dve na istoj frekvenciji. Jbm li ga, izgleda da je to nešto vezano za muškarce i žene… 🙂

Comment

