Paganizam, Džedajizam i Pravoslavlje

Već dugo se spremam da napišem tekst o Veri koja mi je najbliža. Dosadilo mi je da se preganjam sa PravoslavnimVernicima oko toga da li sam satanista, da li pljujem na Hrišćanstvo i još mnogo toga.

Svako ima prava da (ne)veruje. Iskreno podržavam to pravo. Zašto je, onda, problem moje VerskoOpredeljenje? Moram napomenuti da protiv MogVerskogOpredeljenja imaju nešto Hrišćani, da budem preciznija – Pravoslavci. Po njima, ja sam prodala veru za večeru. Da li je baš tako?

Kada bi ljudi bili malo više skloni čitanju, mogli bi da nađu istorijske podatke koji kažu da su naši preci bili Pagani. Idemo opet: ko je prodao veru za večeru? MojaMalenkost ili Hrišćani? Pošto smo završili sa obrocima, da nastavim dalje:

Zašto sam izabrala Paganizam, a ne Pravoslavlje/Islam/Budizam/NeštoTreće?

Odrastajući u Pravoslavnoj sredini, još u najranijem detinjstvu sam se upoznala sa obredima (Božić, Vaskrs, litije, svadbe, sahrane, slave…). Sve to mi je bilo zanimljivo. Zapitkujući odrasle kako i zašto ti obredi – dobijala sam odgovore tipa:
– tako je odvajkada
– to je tako
– to je naša vera

To me je nateralo da se sa nekih 12 – 13 godina dohvatim Biblije, sve nadajući se da ću da nađem nešto više o ovim zanimljivim pojavama. Cvrc. U Bibliji nije bilo adekvatnog objašnjenja. Našla sam se u ćorsokaku. Međutim, srećom ne odustadoh. U školi pitam NastavnicuIstorije da li ona, možda, zna nešto više o ovoj temi (prim. aut. Srećom, kad sam bila mala, veronauke nije bilo u školi. Mogu samo da zamislim šta bi me strefilo da sam pitala veroučitelja…). Ona me uputi na slovensku mitologiju, uz opasku da je partenon bogova sličan grčkom ili rimskom partenonu.

Sva srećna odem u GradskuBiblioteku i pitam ih imaju li nešto o mitologiji i veri StarihSlovena. Dobro da mi Bibliotekarka nije tutnula beli luk pod nos. Pogledala me k’o da žali što nema glogov kolac pri ruci. Slušala sam vekelu o Satanizmu i  Darkerima i kuda ide ovaj svet da devojčice ne čitaju ljubiće, nego satanistička dela. Kad je završila, ni više ni manje, uputi me na sprat (ko zna kako funkcioniše biblioteka u Kragujevcu, zna da se na spratovima mogu naći ređe knjige, koje se čitaju samo u čitaonici – bar je tako onda bilo, možda se sad nešto promenilo). Sačeka me gore druga Teta, kojoj je prethodna javila da stižem. Ni manje, ni više, TetaOdozgo mi uvali „Luciferovo jevanđelje“, sve mrko i sablažnejno me gledajući. Probam da objasnim da me interusuje vera starih Slovena. Međutim, prilično autoratitivno mi Teta objasni da je ta knjiga upravo TO.

Nisam bila glupo dete, da se razumemo. I nisam vratila knjigu. Otišla sam u čitaonicu, sela i počela da čitam. Tu i tamo su izvirivale i druge bibliotekarke sve cokćući i vrteći glavom. Bilo mi je vrlo zabavno da se lože da sam Stanista. Doduše, kako su me uputile u štivo, dobro je da nisam to i postala.

Elem, posle fijaska u Biblioteci, rešim da potražim druge IzvoreZnanja. Opet se požalim NastavniciIstorije (koja samo što nije pala u nesvest kad je čula šta me snašlo u BiblioteciGrada). Reši ona da preuzme moje obrazovanje po ovoj temi u svoje ruke (Nastavnice, hvala Vam!!!!). Od nje saznam i o Perunu i Svevidu i Dažbogu i Crnobogu i Morani i Ladi… Lično je išla u Biblioteku da spočita svašta Bibliotekarkama. To je valjda i razlog što su me sve do jedne mrko gledale kad sam išla po knjige za lektiru kod njih…

Onda sam rasla, pa bistrila Čajkanovića i druge izvore koje se tiču Paganizma…

Sada sam već VelikaDevojka i mogu reći da mi je sama ideja Paganizma vrlo bliska. Prirodu volim, a verujem i u kruženje Energije. Na, kraju, ako i postoji VišeBiće, onda mora da ih je KomadaDva – muško i žensko. Ne verujem u androgenost VišegBića.

Paganizam slavi Ženu. Ne tretira je kao zlicu, prljavu, oruđe u rukama muškarca… Pagani iskreno vole Prirodu i brinu o njoj. Ne voze se u Mercedesima, Audijima i ostalim ModernimKočijama i na taj način šire emisiju štetnih gasova. Ne pojavljujemo se u medijima, ne osveštavamo tržne centre i TV emisije, ne otvaramo dečija igrališta, ne tučemo se oko nedopečenog mesa i uredno plaćamo porez i ostale dažbine Državi…

Nije ovo tekst protiv Pravoslavlja. Ovo je tekst o „Baš me briga u šta vi verujete, ostavite me na miru“. Kada sam napisala tekst PravoslavnaDžamahirija i na samom tekstu, a i širom društvenih mreža su se javili dušebrižnici koji su me klasifikovali kao ateistu, satanistu, sve brinuću za moju Dušu. Ne brinite se, MojaDuša je u sigurnim rukama – u MojimRukama. Nemam ništa protiv vaše vere, imam protiv Države koja se deklariše kao Sekularna, a ponaša kao Klerikalna.

Smatram da Slavi nije mesto u školi. Smatram da se veronauka treba izučavati u okviru Crkve ili u CrkvenojŠkoli, a ne da bude standardni predmet škole u SekularnojDržavi. Smatram da bi SveštenaLica trebalo da se bave duhovnim stvarima, a ne lupetanjem gluposti u PrimeTime-u na TV-u. Smatram da bi VašaCrkva mogla i da pomogne svojim vernicima, a ne samo da otima od njih. Da li bi bilo teško da PravoslavnaCrkva napravi obdanište za decu vernika u svakom većem gradu, gde bi boravak dece bio besplatan? Ako to može Baptistička u Beogradu, ne vidim razlog zašto to ne može Pravoslavna koja je daleko bogatija od Baptističke. U svetu postoje KatoličkeŠkole. Koji je razlog što kod nas ne postoje PravoslavneŠkole? Pa, ko hoće od vernika, neka pošalje decu u njih – tamo neka dobiju versko obrazovanje.

Veronauka u školi me tišti. Znate zašto? Imam ćerku i sina. Kada stasaju za školu (ako i dalje bude bilo veronauke), izabraću da idu na GrađanskoVaspitanje. Ali, biće dece koja će pohađatio i Veronauku. I sad će tamo neko dete u razredu MojojDevojčici da kaže da je prljava i nečista zato što ima menstruaciju, zato što voli jabuke… I kako onda da lečim takve traume svog deteta? Hoće li mi Crkva ili Veroučitelj nadoknaditi na neki način DuševnuBol koju je MojaDevojčica pretrpela zbog njih? Hoće li se bar izviniti?

Zbog svega ovoga biram Paganizam. A i Džedajizam. Ako treba verovati u nešto, biram da verujem u Vere koje Ženu ne degradiraju.

I, zato, najljubaznije molim sve Vernike, da me se manu. Ja ne diram vas u vašoj zabludi. Ostavite i vi mene na miru u mom uverenju. Ok?

15 thoughts on “Paganizam, Džedajizam i Pravoslavlje

  1. Miloš says:

    Veruj u ono sto propovedaju Jehovini Svedoci 😉 Sama ideja Paganizma je solidna iako neuki to odmah povezuju sa zrtvovanjem ljudskih tela na oltaru ali svakako je Paganizam bolji od Talibanskog Pravoslavlja. Ali eto meni se cini da je ucenje JS najpravilniji zato sto ces svejedno bilo da si paganka ili neko drugi imati mir. Samo sto ces kao Paganka imati mir, unutrasnji mir samo dok si na ovoj planeti dok imas zemaljski zivot a ovako bi imala sansu i za vecni zivot. Inace ja nisam JS ali pocinjem da ucim ono sto oni propovedaju i definitivno mi je 1000 puta lepse izgleda od ovog Talibanskog Pravoslavlja i ubijanja u navodno “Bozije ime”

  2. alex says:

    steta, sto su tvoji bogovi mrtvi, gluvi i nemi…a Bog hriscana je hodio ovom zemljom, vaskrsao i pobedio smrt, i rekao da nece umreti vavek, svako ko veruje u Njega.a kad govoris o slobodi da verujes u sta hoces, Bog ti je dao slobodnu volju, On ti to nece uskratiti, to mogu samo ljudi…i nije tacno da su zene drugorazredna bica u hriscanstvu, licnost Presvete Bogorodice, postuje se vise, od ma kog muskarca svetitelja…a obicaji koji prate velike praznike, su samo forma, koji imaju svoju simboliku(naravno, ima stvari nasledjenih iz paganskog razdoblja), pri cemu je mnogo bitnija sustina.nevolja je kad formu pretpostavljamo sustini(kad je vaskrsnje jaje, postane vaznije od Hristovog Vaskrsenja, jer jaje simbol zivota, onog koji nam je darovan od samog Boga).

  3. Aleksandar says:

    Ja sam vernik, ali popove i ostalu gamad ne mogu organski da podnesem, u mom kraju pop ide najnovijim mercedesom da krsti vodu, briga me odakle mu pare, ali pop treba da prodje mestom peške da pita te ljude šta ih tišti, šta ih plaši i uputi na crkvu i veru ako mu je vec to posao, a ne da se vozika i uzima pare koje nisu njegove.
    Druga stvar potpuno te razumem što se opredeljujes kao atesita, ili šta već, svako ima pravo da misli sta želi, ali na ovaj tekst od mene imaš 5 Bambija.

    “Smatram da Slavi nije mesto u školi. Smatram da se veronauka treba izučavati u okviru Crkve ili u CrkvenojŠkoli, a ne da bude standardni predmet škole u SekularnojDržavi. Smatram da bi SveštenaLica trebalo da se bave duhovnim stvarima, a ne lupetanjem gluposti u PrimeTime-u na TV-u. Smatram da bi VašaCrkva mogla i da pomogne svojim vernicima, a ne samo da otima od njih. Da li bi bilo teško da PravoslavnaCrkva napravi obdanište za decu vernika u svakom većem gradu, gde bi boravak dece bio besplatan? Ako to može Baptistička u Beogradu, ne vidim razlog zašto to ne može Pravoslavna koja je daleko bogatija od Baptističke. U svetu postoje KatoličkeŠkole. Koji je razlog što kod nas ne postoje PravoslavneŠkole? Pa, ko hoće od vernika, neka pošalje decu u njih – tamo neka dobiju versko obrazovanje.”

    • Constrictoria says:

      Hvala, Aleksandre.
      Ja sam imala neku ideju da Crkva treba da pomaže svojim vernicima… Od starijih ljudi sam slušala priče da je nekada tako i bilo.

  4. “ne tučemo se oko nedopečenog mesa ” vrh 🙂
    Elem, imala sam kao mala neku knjigu o grčkoj kosmogoniji i mitologiji, autora nekog Rusa (jbg), i mnogo sam volela da je čitam. Nekako, logičnije mi je zvučala od opšteprihvaćenog monoteističkog nedorečenog bullshita, pa sam vremenom počela i da se smataram politeističkim vernikom. E, dodje kobna ’89, moji roditelji dožive budjenje nacionalnog identiteta, kao i nažalost mnogi drugi, ali dok su neki izabrali da to proslave i potvrde sa nožem u ruci sve vodeći raznorazne domobranske/osvajačke ratove, moji se odluče da će svoje novopečeno srbstvo da pokažu tako što će krstiti decu. Mene niko nije pitao šta hoću, šta neću, ali sam se pošteno bacakala i ritala dok su me vukli u neki namastir u kom me je pop gledao ispod oka, valjda sluteći da imam 666 ispod kose, zato što sam plakala dok me je kadio i prskao onom vodom. Tada su me prvi put religijski silovali, a bilo je i mnogo pokušaja naknadno. Poslednji uspeo pokušaj je bio na onom poslednjem popisu, kada su me mama i popisivač upisali kao pravoslavnu Srpkinju. Ovog puta nameravam da se izjasnim kao Švedjanka, džedaj. Fuck, na Švedjanku ličim, a što se džedajizma tiče, više bi mi stajalo da sam sith, ali kapiram da bi popisivač istripovao da to ima neke veze sa obilnim ručkom. Jbg, Constrictoria, napadaju nas na svakom ćošku: na ulici, na netu, kod matičara, u bolnici, kod kuće, al no passaran!

  5. odlično!

    sasvim se slažem sa tvojim stavom da svako treba sam da bira svoj put u veri i da ga hodi!
    poštujem tudje i zato ne dozvoljavam da me neko u mojoj dira. a ona je neka sasvim deseta, posebna… ali najviše moja. a ni tvoja nije daleko od nje:)))

    • Constrictoria says:

      Pa, ne mogu da kažem da sam baš potpuni Pagan ili Džedaj. 🙂 Mada mi je to versko opredeljenje blisko. Pre svega, verujem u KruženjeEnergije.
      Ali sam svakako daleko od Satanizma… mada, da su se pitale KrotkeHrišćanke u vidu bibliotekara, bila bih. 😈

      • Kad si već pomenula kruženje energije, ne mogu a da ti ne skrenem pažnju na divnu priču o Zvonećim kedrima Rusije i Anastasiji:)))

        Žao mi je, ali moji linkovi za tu knjigu su pokidani, ali mora postojati način da se do te priče stigne na netu:)))

        PS evo na brzinu, preko googla, stigoh do krstaricinog foruma na tu temu

  6. Mad-Max says:

    Ma opušteno. To je samo ekipa koja je člansku knjižicu KPJ zamenila brojanicama. Šta ćeš. Pomodarstvo je pomodarstvo. Što veći krst imaš na retrovizoru to više srpskih crvenih krvnih zrnaca imaš u krvotoku.

Comment

