PravoslavnaDžamahirija

Nemam apsolutno ništa protiv verskih zajednica (ma kakve one bile i koga god podržavale). Smatram da svako ima prava da bude vernik ili nevernik. To je pitanje ljudskih sloboda.

No, itekako imam štošta protiv mešanja baba i žaba. Al’ da krenem redom:

Nisam verski fanatik, a ni ostrašćeni ateista. Gajim poštovanje prema religijama i crkvama, kao i određenim religijskim ličnostima. Imala sam sreću da za života sretnem upokojenog Patrijarha Pavla. Jedan je od retkih na koga bi trebalo da se ugledaju svi: i verujući, i neverujući, a posebno CrkveniSlužbenici. U Patrijarhu Pavlu je bilo sabrano sve kako jedan pošten i posvećen čovek treba da izgleda. Skroman, učen, i nadasve pošten. Nosio je svoje i breme srpskih državljana, ma koje veroispovesti bili. On je zaista bio pojava, koja je nekim čudnim PutevimaKosmičkim zalutala u NašeKrajeve.

Posle njega ništa neće biti isto, a i nije više isto – nema zbora.

Izabran je novi Patrijarh Srpske Pravoslavne Crkve. Svaka čast – pozdravljam izbor. Crkva i treba da ima poglavara. Međutim, pitam se, ovako, javno, pošto mi UstavRepublikeSrbije daje to pravo, da li se polako pretvaramo u PravoslavnuDžamahiriju?

Nekako Pravoslavna Crkva u meni, u poslednje vreme, budi izvestan otpor prema svom sveštenstvu, na čelu sa novoizabranim Patrijarhom. Zašto? Zato što kada vidim u kakvim se limuzinama voze, kako se nose, kakvi su im stavovi, shvatam da tu ima malo iskonskog Hrišćanstva. Protiv pravoslavlja nemam apsolutno ništa – jer, vera nije crkva, već Vera. Da, i ja sam krštena i to još dok sam bila beba. Meni roditelji nisu pružili izbor – ja ga svojoj deci pružam: kada odrastu neka odluče da li žele i šta hoće da budu. I MojaMalenkost se oseća Paganom. Da, može se reći da smisao nalazim malo u Paganizmu, malo više u BozonovojČestici, a sve to balansira TheForce. 😀 LetTheForceBewithMe u nastavku:

No, nisam tu bitna ja. Bitno je što je Crkva, uz blagoslov Države, počela da gura nos i gde joj nije mesto, izazivajući u normalnijem delu stanovništva salve smeha. Zar nije smešno to što Patrijarh ni manje, ni više, nego osveštava i blagosilja ShoppingMall? Ljudi, ShoppingMall!!!! Hello, ima li koga?!? Za mene ovo nije blam, nego blamčina.

Nije tu kraj: Ptrijarh ni manje, ni više, promoviše ćirilicu kao SvetoSrpskoPismo tvrdeći su na njemu napisana najlepša i najznačajnija dela srpske kulture i istorije, pritom zaboravljajući da“ideje Vuka Stefanovica-Karadzica, oca srpske knjizevnosti, izazvale su najveci otpor. Digose se protiv njega popovi i kaludjeri i svi ljudi straijeg kova.Sam Stevan Stratimirovic ondasnji arhiepiskop i mitropolit karlovacki bio je neprijatelj Vukov. Cak i Milos Obrenovic knez Srbije nije dao da se ideje Vuka po zemlji rasire i ako je inace bio Vukov prijatelj i protektor.” Da, ćirilica se na teži način zapatila u SvešteničkimKrugovima, ali danas podržavati ćirilicu je odličan martkentinški trik, zar ne?

Patrijarh je primio i neke porodice, koje su učestvovale u emisiji „Vreme je za bebe“, i tom prilikom blagosiljao emisiju, jer promoviše rađanje dece.

Današnji biser Srpske Pravoslavne Crkve je: „Sinod Srpske pravoslavne crkve (SPC) zamolio je uprave fudbalskih klubova Partizan i Crvena zvezda da odlože utakmicu zakazanu za 23. april jer tada je verski praznik – Velika subota. SPC, kako se navodi u dopisu upućenom klubovima, traži odlaganje meča "s obzirom na to da u taj dan ove godine pada Velika subota, kada se vrši spomen na pogreb i silazak u Ad Gospoda i Boga našega Isusa Hrista, a Pravoslavna crkva sa svojom vernom decom provodimolitveno i u miru".

Iskreno, recite: da li mislite da su pobrojani poslovi nešto čime bi SPC i njen poglavar trebalo da se bave? Zar nema nikoga u DržavnojVlasti (ne opoziciji) ko će izaći i reći:

–          Ok, momci, malo ste se zaigrali. Neke stvari vas se ne tiču. Naročito NE derbi.

 

Da li su SveštenaLica svesna činjenice da Srbiju i Srbe ne čine samo Pravoslavci? Od kad je fudbal BigDeal za Crkvu? A ShoppingMall? Čemu marketing? Zbog umanjenja poreza? A, da – Crkva ne plaća porez!!!!

Pobrojane stvari su mi besmislene kao i školska slava Sv. Sava. Zašto mi je slava problem? Zato što nisu svi učenici Pravoslavci. Nekim roditeljima i učenicima seča kolača i slava, kao takva, može da vređa VerskaOsećanja. Da, to su ona osećanja na koja se listom pozivaju Pravoslavni građani kada im kažem da sam zagovornik proterivanja veronauke iz škole. Znači, moja osećanja je Ok vređati, a tuđa nije?!?

Nije mi jasno kako Glavešine SPC-a ne organizuju javno skupljanje priloga za decu bez roditeljskog staranja, kao što organizuju kađenje ShoppingMall-a. Zašto ne odvoje malo od svojih prihoda za siromašne građane, umesto što i od takvih naplaćuju svećenje kuće pred praznike, krštenja, venčanja i sahrane? Zašto se seča kolača, krštenje, venčanje i sahrana plaćaju? Zašto crkvi nije dovoljno da se izdržava od priloga; pa ko koliko ima, toliko će i dati. Pojavile su se i brojanice od SvarovskiKristala. Hello!!!!

Mislim da je mrtva trka oko TV termina između Patrijarha, Predsednika i StiroporMan-a. Samo što nisu počeli da mi iskaču iz frižidera.

Neka se malo usmeri energija, ne na građenje krstova (jer ne pozdravljaju ni svi vernici taj potez), već renoviranje bioskopskih sala i pozorišta. I same CrkveneGlavešine kažu da su uz svoj narod. Pitam kako? Kako su to uz narod? Pružanje samo duhovne utehe nije dovoljno. Da li SveštenaLica razmišljaju šta će sutra jesti? Da li su svesni da je previše porodica u Srbiji koje o tome razmišljaju? Kako, konkretno, pomažu tim porodicama? Da li izaberu par porodica kojima će zarad MarkentinškogTrika pomoći, a ostale ni ne vide?

Uz blagoslov Države, polako postajemo PravoslavnaDžamahirija, gde GlavešinaCrkve odlučuje o svemu, čak i kada će se igrati derbi. Meni se ovo nimalo ne dopada. A tebi?

p.s.

Uvrstila sam blog i u kategoriju Fantasy – jer ovo jeste fantasy za nekog ko živi u nekoj NormalnojZemlji; kao i u kategoriju Sex – jer neke stvari se mogu podvesti pod čisto ***anje naroda u mozak…

10 thoughts on “PravoslavnaDžamahirija

  1. Nebojsa says:

    Urose,ovo sto ti napisa,sa sve se moze podvesti samo ne sa bilo kojom logikom,eto samo tako si ono nesto replicirao mi da se zna,a nigdje nekih cinjenica.A inace ako ne znas,Isus se pise velikim slovom 😉 Ajde mi kazi kako ja tebi da,,ne samo ja,bilo ko da ti dokaze sta je Isus reko ucenicama,ili sta god u vezi njega,kao i Boga,oces da ti dam neki video snimak gdje Isus to govori njima?hahaha,oces da ti prebacim na mejl ili snimak Boga ili njegovu fotografiju da bi ti poceo da vjerujes? 😀 Samo takvi kao sto si ti,sa uskim umnim vidicima,traze Boga i dokaze kroz za njega kroz materijalno.Bog je stvar vjere,zamisli kad bi Bog se pokazao jednog dana svima nama,onda bi svi bili vjernici,ne bi bilo dileme,al tu je caka,lako je onda biti vjernik,treba ovako bez znaci materijalnog spoznati Boga,duhovno.
    A to sto rece,sve bi popove na lomacu poslao,nemam ti nista reci osim,srecom pa je malo takvih kao ti,a ovako ja moram tebe da stavim malo na lomacu znanja,da izgori to u tebi to neznjanja sto imas 🙂
    Za kraj,sto volim ovakve likove koji bi da dikutuju o necemu,a nemaju pojma o pojmu.

  2. Nebojsa says:

    Prvo sto mi je zapalo u tvom tekstu je da se sluzis cesto stranim izrazima,kao sto je big deal,hello,ali dobro,to je danas moderno,ili bolje receno,da me razumijes bolje,to je cool:)Dalje,ne znam koja ti je svrha ovog bloga,kazes u pocetku nemam nista protiv crkve,a ovamo si iznjela svakave zamjerke.Idemo redom,kazes,krstena si kao beba,niko te nije pitao za to,e tu nemoj da krivis crkvu,nije crkva natjerala tvoje roditelje da te krste,znaci krivi njih,oca i majku,a idjeluje mi da si to iznijela citajuci Nicea,priznaj da jesi? 😉 Uostalom kao i sve u vezi vjere,crkve,sve je stvar izbora,sve,niko te ne tjera da ides u crkvu,da dajes prilog,da vjerujes u Boga,da volis svestena lica.A da vjera nije crkva,nije bas tako,Isus je sam rekao kad je vaskrsao,svojim ucenicima,povjerio svoju misiju njima,da oni osnuju crkvu,propagiraju hriscanstvo,na cijem celu je on,a on sami,Isus je glava crkve.Ja ne tvrdim da je crkva bezgrijesna,ima tu i losih stvari naravno,kao i sve sto je kod covjeka,nista nije savrseno,u svakom zitu ima kukolja,i nemoj da jednom losom stvarju,ponistis sve,pojam crkve.Jer treba da znas da je ta crkva ovaj nas narod kroz vijekove sacuvala,od raznih neprijatelja,drzala nas na okupu,produhovljavala nas,da ti nije nje,ti bi sada bila kao iz doba paganstva koji vidim favorizujes,doba kad smo polno opstili familijarno,incest,kad su stari Sloveni prali zube sa mokracom,goli plesali,itd.Dalje,kazes patrijarh samo sto ti ne iskoci iz frizidera,to ti nije tacno,ne izmisljaj,a i da jeste,pa bolje da ti on iskace iz frizidera,nego politicari,folk zvijezde,filmovi sa nasiljem,turske serije,….,jer patrijarh ti sigurno nece reci neke lose stvari slusajuci ga,sigurno.Sta je tu onda isto lose sto je on rekao da se derbi odlozi,ajde mi kazi?Ja prvo volim sport jako,da se razumijemo,ne pricam ovo kao neko ko ga ne voli,pa ono briga me za derbi,ali zar je bitniji derbi od hriscanskog velikog praznika?Ali sumnjam da je tebi stalo do derbija,da volis fudbal,nego si ovako eto ubacila i tu zamjerku,da se nadje ono:)
    Za kraj ti porucujem,napisi ti jneki blog o politicarima,tajkunima,oni su ti koji cine zlo najvece u drustvu,a ne crkva.

    • urosh says:

      tebra, poceo sam da citam tvoj komentar dok nisam stigao do ovog dela gde je neki tamo isus rekao tamo nekim svojim ucenicima bla bla bla 🙄 znaci, to ni moja cerka od 7 godina ne bi popasla kao neku istinu. ja, na zalost, jesam fanatik i poslao bih sve popove i svestenike na lomacu (s izuzetkom onog coveka iz insajdera, on deluje normalan) 😆

  3. mikatoyboy says:

    Nisam verski fanatik, a ni ostrašćeni ateista.

    nije moguće biti nešto izmedju vernika i ateiste (epiteti su nebitni)… ili si vernik il si ateista! jednostavno, nepostoji između.

    inače, slažem se da je crkvi država dala previše prostora (mimo zakona). ipak, smatram da je to u potpunosti sa njenom “prirodom”. pogledaj samo položaj i bogatstvo grčke pravoslavne crkve i sve će ti biti jasno…

    • Constrictoria says:

      mikatoyboy: nije moguće biti nešto izmedju vernika i ateiste (epiteti su nebitni)… ili si vernik il si ateista! jednostavno, nepostoji između.

      Moguće je – osećam se i Džedajem. 😈

      Šalu na stranu, poznajem par likova koji su KaoVernici, al’ bi sve koji ne misle isto na lomaču. S druge strane, poznajem ih i par koji su KaoAteisti, pa bi sve vernike na lomaču. Znači – nisam ni VerskiFanatik, ni OstrašćeniAteista…

      Što se mene tiče, neka veruje ili ne veruje ko u šta hoće – samo nemoj da se meša u atar koji mu ne pripada. U srpskom slučaju, PravoslavnaCrkva trpa nos tamo gde mu nije mesto.

  4. Draga Constrictoria, mislim da bi trebala da pročitaš ovu moju pesmu. Na tebe se posebno odnose zadnje dve strofe.

    Ateisti

    Kažeš “Boga nema
    A’l nešto postoji”

    Pa to “nešto” Bogom
    Zvaše pradedovi tvoji.

    Ne ubij ne kradi,
    Ti i dalje ‘štuješ
    Hrišćanski su to simboli
    Bog da ne psuješ.

    Kažeš: “Zbog tog popa
    ja u crkvu neću!”

    Ma, zbog sebe radi
    Ti upali sveću.

    Neka se u tebi
    Predrasude sruše.
    Preksti se skrušeno,
    Za spas svoje duše.

    • Constrictoria says:

      Dragi Danko,

      ja nisam ateista, već politeista. 🙂
      Sve monoteističke religije su se razvile iz moje, te iste mogu smatrati izvesnim jeresom. Ali, obzirom da smatram da svako ima prava na svoja ubeđenja, zarad toga i ne pokušavam jeretike da “dozovem pameti”…
      Na posletku, PRIRODA je moja vera.

      Što se samog bloga tiče, mašiš suštini. Smatram da crkvena lica imaju mnogo ozbiljnijih stvari kojima bi se bavili od mantranja po tržnim centrima i organizovanjem derbija.

Comment

