Elf

Mnogi su za mene čuli tek kad se snimio film LoTR, po istoimenoj knjizi J. R. R. Tolkien-a. Sramota. Mnogi od njih nikada u životu ni bajku nisu pročitali, ali posle tragičnog filma, postali pravi eksperti za moju vrstu (i ne samo za moju vrstu, već i za prijateljske i neprijateljske ostale vrste). Da bih raščistio stvari, ljubaznim pozivom domaćina ovog bloga, došao sam da upoznam svet sa mojom i ostalim vrstama koje obitavaju tudasvuda u vašem i našem svetu podjednako.

Samoproklamovani eksperti, be hold! Elf – c'est moi!

Moju vrstu su prvi primetili germanski narodi. Zato nas ljudi svrstavaju u germansku mitologiju. Ljudi su mnogo čudna rasa – sve što ne mogu da pojme klasifikuju kao fikciju. Dragi ljudi, ja nisam fiktivan lik – ja sam – Elf. Pored germanske, nas ima i u nordijskoj, kao i u engleskoj mitologiji,a i u američkoj. Kao što vidite, naše stanište se prostire na više kontinenata. Pominjemo se čak i u hindu mitologiji. Kako bih vam ovo bolje objasnio? Ne znam da li možete da shvatite da paralelno sa vašim, postoji još svetova. Neki svetovi su razvijeniji od vašeg, neki nisu. U nekima ima magije, u drugim neverovatnih techy dostignuća. Mi znamo za vas, vi mislite da znate za nas, ali zapravo niste još spremni da nas priznate, pa smo za vas, uglavnom fikcija. Nekada se naši svetovi isprepliću, pa se prepadnete kad nas vidite. Obično osobu koju nas vidi ili nazovete ludakom, ili to viđenje pripišete umoru ili, ako je dete u pitanju, razvijenoj imaginaciji. Ali, mi smo tu. U mom svetu žive mnoga bića. Vremenom ću vas upoznati sa svima…

Kao što sam već rekao, mnoge nas kulture prisvajaju kao svoja mitološka bića. Nordijci, recimo, veruju da je moguće postati Elf posle smrti. Naime, oni misle da se tako uzdiže ljudska duša. Šta bih ovde mogao da kažem?!? Obično trabunjanje. Postoji Druga Obala, tamo idu dobre duše posle smrti. Zašto je tamo puno Elfova, a malo ljudi, neka se pita ljudska rasa. Znači – umiranjem sene postaje Elf. Amerikanci su ubeđeni da postojimo samo kao Deda Mrazovi pomoćnici. Sve što ću reći jeste – smešno. Englezi nas doživljavaju kao zaštitnike šuma. Germani nisu baš sigurni šta smo, ali se nadaju da umemo da budemo i dobri, te da pomažemo zalutalim putnicima namernicima kroz šumovite predele. Istina je nešto drugačija:

Kao i u ljudskom svetu, i u našem postoje zemlje sa vladarima. Međutim naše zemlje su podeljene malo drugačije od vaših. Imamo, prvo, zemlju Elfova koja je podeljena na svoja kraljevstva. Zatim, imamo Zemlju Patuljaka, koja je, takođe, podeljena na svoja kraljevstva. Tu su i zemlje Trolova, Zmajeva, Goblina… kao što vidite naš svet nije nimalo jednostavan. I nemamo univerzalnog vladara. Sada ću vam ispričati malo o svojoj zemlji:

Moja zemlja je podeljena na više kraljevstava. Moje kraljevstvo se zove Elfador, a glavni grad Azgard. U Azgardu žive sve tri rase mog naroda: Light Elves, Half Elves i Neutral Elves. Dark Elves žive isključivo u svom podzemnom kraljevstvu. Ja pripadam Neutralnim Elfovima. Mi kažnjavamo i Light i Dark Elfove kada to zasluže, a i Half Elfove. Ali o kaznama ćemo kasnije. Light i Dark Elfovi se ne vole nešto preterano. To be more precise, uopšte se ne vole, a i ratovi među njima su konstantni. Mi smo tu da održavamo ravnotežu. Međutim, kada naše kraljevstvo napadne neka druga rasa, trudimo se da ga odbranimo. Half Elfovi su polutani (mešavina Ljudi i Elfova). Što se Half Elfova tiče, kad se desi ljubav između dve vrste, nismo srećni ni mi, a ni ljudska zajednica. Ali, tolerišemo ljubav.

Kako mi izgledamo? Kao oni smešni pomoćnici deda Mraza? Ma, neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Ovo su tipični predstavnici pomenutih Elfovskih rasa:

light_elflight_elf_female

Light Elfovi

 

dark_elf_maledark_elf_female

Dark Elfovi

 

half_elf_malehalf_elf_female

Half Elfovi

 

neutral_elf_maleneutral_elf_female

Neutral Elfovi

Kao što možete videti nismo ni mali, ni ružni, ni debeljuškasti… Bez lažne skromnosti mogu reći da smo jedna od najlepših rasa koje postoje u našem i vašem svetu.

Jedna od naših karakteristika je i dugovečnost. Možemo doživeti starost i od 700-1000 godina. Zato se nekim vrstama (uključujući i vašu) čini da smo besmrtni. Half Elfovi žive nešto kraće. Da budem jasniji, njihov životni vek zavisi od toga koliko je jaka elfovska krv u njima.

Mi posedujemo i magiju. Light Elfovi koriste samo „dobru“ magiju, Dark Elfovi koriste samo „lošu“ magiju, Half Elfovi ne poseduju uvek magiju (a i kad je poseduju zavisi koja naša vrsta se uparila sa vašom), a mi, Neutral Elfovi koristimo obe magije. Nije da Light Elfovi ne mogu da nauče dark čarolije ili obrnuto, već, jednostavno, postoji kodeks koji se već milenijumima poštuje i magije se ne mešaju. Možda je vama, ljudima, teško to da shvatite, pošto nemate neke tako jake kodekse, ali, potrudite se.

Što se našeg društvenog uređenja tiče, već sam rekao da smo kraljevina. Imamo jako dobro razvijenu vojsku. Tačnije, svi Elfovi su i vojnici. Podeljeni smo na one koji koriste magiju, i one koji koriste luk i strelu. Sposobni smo da se borimo i drugim oružjem, ali luk i strela su naše oružje (kao što Patuljci koriste čekić…). Tu i tamo, lepo se služimo i elfovskim mačem. Mada, ne treba nam ništa više do magije i luka i strele. Imamo kralja i kraljicu. Klasična monarhija – njihovi potomci će jednog dana sesti na tron. Kralj i kraljica ravnopravno vladaju kraljevinom. Kod nas su polovi još od nastanka izjednačeni. Kralj i kraljica imaju savetnike. Gradovi su nam dobro utvrđeni, mada bi vama, ljudima, možda izgledali čudno. Naime, mi smo vezani za prirodu. Svi naši gradovi se nalaze u šumama. Šume su prepune čarolije. Verujemo da nam šuma daje najbolje, zato i vodimo računa o njoj. Nije baš da živimo na drveću (tačno je da imamo naseobine i na drveću, ali imamo i oko drveća), ali nepobitno koegzistiramo sa biljem i rastinjem.

Naše naseobine su prelepe. Nismo prostorno opterećeni i svaka građevina ima čaroliju koja je štiti. Kao društvo, nismo promiskuitetni. Kada nađemo par, onda smo par do kraja vremena. Vidite, za nas smrt ne predstavlja kraj i mi nemamo predstavu o raju i paklu kakvu vi imate. Jednostavno, selimo se u drugu dimenziju. Tamo čekamo (ili nas već čeka) naš par. Nismo vegetarijanci, kako ljudi odmah zaključe. Jedemo skoro sve. Čak i neke biljke koje su za vas otrovne. Doduše, kod nas ima nekih vrsta za koje vi ne znate (i životinjskih i biljnih). Naravno, ima i stvari koje vi očekujete da ima: prelepih izvora, vodopada, predivnih proplanaka, magične šume…

Što se konkretno moje rase tiče, pa… Nije da smo najmoćniji među Elfovima, ali tu smo negde. Kao što sam negde i rekao, mi održavamo red. Mi smo Neutral Elves. Kada hoće da nam napakoste, drugi nas nazivaju Neutralci. Iskreno, to nas (bar ne mene lično) ne pogađa. Šta da kažem – tu smo da zavodimo red. Na nas nije moguće uticati. Izdaje nema. Nije da nije bilo pokušaja izdaje (i istu kažnjavamo smrću) ili izdaje kao takve, ali to je zaista retkost. Poslednji pokušaj se desio pre jedno 1000 do 1200 godina. Tada je Elrlana pokušala da radi u korist Light Elfova i nažalost, ubijena je. Njenoj duši nije dozvoljeno da otplovi na Drugu Obalu. Duša joj se čuva u kristalnoj bočici. Bočica nije napravljena od običnih, već od magičnih kristala. Izdajnici ne samo da moraju da plate glavom, već, kao što vidite, ni njihovim dušama nije dozvoljeno da počivaju u miru. Možda vi ovo vidite kao brutalno, ali takav je naš običaj. Elrlana je bila jedna od viših savetnika našeg reda kada je buktao rat između Light i Dark Elfova. Pošto joj je majka bila Light Elf, krv ju je povukla… Od tada nije da nije dozvoljeno mešanje rasa, ali je strogo zabranjeno da polutani budu primljeni i obučavani među Neutral Elves. Nas obučavaju od najranijeg detinjstva. Imamo predavanja i obuke gotovo od rođenja. Živimo samo u Azgardu (jeste da u Azgardu ima tu i tamo Light i Half Elfova, ali Neutral Elfovi žive isključivo ovde i nigde više. Mi s vremena na vreme, odemo u obilazak drugih gradova i obitavamo tamo neko vreme – ali dom je u Azgardu). Azgard je najveći grad sa najjačom magijom. Još su božanstva rekla da smo mi zaduženi za održavanje reda kada su pravili naš svet. Nije da druge rase Elfova nisu pokušale da nas napadnu…. Sve što ću vam reći jeste da ne verujete da su Light Elfovi dobrice.

Lično, moja obuka je bila vrlo gadna. Heh, bio sam momak koji obećava. Kažu da sam od najranijeg detinjstva bio natprirodan. Mnogo se od mene očekivalo, ali sam ih negde, što bi vi, ljudi, rekli, u adolescenciji razočarao. Da ne bude zabune, adolescencija kod nas je negde oko 30-40 godine. Opredelio sam se za izume. Očekivanju su bila da ću da postanem bar jedan od savetnika, ako ne i glavni među njima. Međutim, ta vrsta angažmana me nije zanimala. Pa, i kod vas, ljudi, nisu najbolji ljudi u politici, zar ne? Ne volim nešto ni ratovanje… Vekovima već niko nije radio na novim čarolijama, pa sam breme tog posla preuzeo na svoja pleća. Nekog većeg uspeha nisam imao, ali znam da će on doći. Heh, uporan sam ja. Život mi nije loš: imam svoj kutak, skupljam magično i kamenje, smišljam nove mantre, nadam se uspehu. Nemam suprugu, kako bi vi to rekli. Jednostavno mora se pojaviti neka koja će biti TA. Moja majka, kao i majke svih vrsta, nije baš srećna, ali ja sam njen voljeni sin i to je to.

Kada se desi neki rat među našom vrstom, mi ga nadgledamo. Ako jedna strana baš pretera, mi se umešamo. Sve je u ravnoteži. Kada nas napadne neka druga vrsta, onda baš i ne težimo ravnoteži, ali ni uništenju te vrste. U svakom slučaju, preuzimamo komandu i branimo se. Drugi Elfovi moraju tada da prekinu sa ratnim međusobnim dejstvima i da nam se poviniju.

Biti Neutral Elf nije uopšte lako. Od najranijeg detinjstva dobijemo tutora koji nas uči svemu što zna. magija i baratanje oružjem su prioriteti. Ali ništa manje vremena ne posvećujemo ni istoriji naše vrste, kao ni istoriji u globalu. ratovi drugih svetova nam služe kao opomena… Sa tutorom provodimo najviše vremena. Kada završimo sa tutorom, onda su to roditelji koji nastavljaju sa obukom. Eto, nama detinjstvo prođe u celodnevnom učenju. Nije da ne pravimo marifetluke kao deca, ali oni su zaista retki. Znate, nas nema mnogo i od najranijeg detinjstva smo posvećeni svojoj vrsti. A kada se nečemu potpuno posvetite, onda nema puno prostora za igru.

Pored vođenja reda među svim našim sunarodnicima, vodimo računa i o prirodi. Suština svega je u ravnoteži. kada se priroda razboli, trudimo se da je izlečimo. Nisam loš ni u lečenju. Tuga me obuzme kada gledam vašu prirodu. Vaša planeta jeca, ali… neću sad da iznosim mišljenje o vama, ljudima. ostaviću to za kraj… Ovde sam da vas upoznam sa svojom i rasama koje nas okružuju, ne da sudim.

Eto, malo sam vam približio i sebe i svoj narod. Sledeći put pričaću  vam više o Light Elfovima…

2 thoughts on “Elf

Comment

